Ζωή Γριμανέλη

« Θεωρώ πως το ΝΠΔΔ θα πρέπει να έχει άποψη και κυρίαρχο λόγο στον καθορισμό της ύλης που διδάσκονται στις διάφορες βαθμίδες εκπαίδευσης »

Γράφει η Ελευθερία Γεωργοπούλου

Νιώθω πραγματικά τυχερή που μου δίνεται η ευκαιρία καθημερινά να μεταδίδω τις γνώσεις μου για την επιστήμη της Οδοντοτεχνικής την οποία και αγαπώ, μέσα από το επάγγελμα του εκπαιδευτικού το οποίο θεωρώ ευλογία “.

Τάδε έφη η κυρία Ζωή Γριμανέλη, η γνωστή από τις δραστηριότητές της,  εκπαιδευτικός στο 1ο  ΕΠΑΛ και στο ΙΕΚ Σιβιτανιδείου. Η έντονη παρουσία της στο χώρο της εκπαίδευσης, τα πρακτικά – θεωρητικά  σεμινάρια που διοργανώνει δωρεάν και απευθύνονται σε μαθητές της Σιβιτανιδείου Σχολής, φοιτητές και οδοντοτεχνίτες, με Εισηγητές επαγγελματίες του χώρου αλλά και αυτή η ακόρεστη διάθεση να βάλει ένα λιθαράκι στην εξέλιξη του επαγγέλματος της οδοντικής τεχνολογίας είναι η αιτία που η προσωρινή διοικούσα επιτροπή της Ομοσπονδίας Οδοντοτεχνιτών, την ανέδειξε υποψήφια στην Περιφέρεια Πειραιά και Νήσων αλλά και στο Κεντρικό διοικητικό συμβούλιο με το Συνδυασμό της Πανελλήνιας Συνεργασίας Οδοντοτεχνιτών, στις εκλογές του Σαββάτου 11 Μαϊου 2019. 

Με αφορμή λοιπόν την υποψηφιότητά της, η κυρία Ζωή Γριμανέλη μιλά στο toothnews.gr και παράλληλα παρουσιάζει τη δουλειά και τις ανησυχίες της για το τμήμα οδοντοτεχνικής στη Σιβιτανίδειο Σχολή. Μας δίνει την εντύπωση ότι “ζει” για να επιτευχθούν οι στόχοι της που δεν είναι άλλοι από την προώθηση και την “αναγέννηση” της Οδοντοτεχνικής επιστήμης γιατί όπως χαρακτηριστικά δηλώνει: « Όταν επενδύεις στην Εκπαίδευση, επενδύεις στο Μέλλον ».

Κα Γριμανέλη συστηθείτε μας παρακαλώ και πείτε μας πως «εμπλακήκατε» με την οδοντοτεχνική;
Είμαι εκπαιδευτικός, απόφοιτος του τμήματος Οδοντικής Τεχνολογίας του ΤΕΙ Αθήνας. Η σχέση μου με την Σιβιτανίδειο Σχολή (Σ.Δ.Σ.Τ.Ε) ξεκίνησε από τότε που ήμουν κι εγώ μαθήτρια του αντίστοιχου τμήματος στο Τεχνικό Λύκειο Σιβιτανιδείου και συνεχίστηκε όταν επέστρεψα με την ιδιότητα της εκπαιδευτικού, σαν αναπληρώτρια. Εκείνη την περίοδο εργαζόμουν παράλληλα για 5 χρόνια σε Εργαστήριο με εξειδίκευση στην Ορθοδοντική. Διορίστηκα στη Σιβιτανίδειο μετά από 13 χρόνια και μετά τη φοίτησή μου στο Παιδαγωγικό της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Έχω διδάξει επί σειρά ετών εργαστηριακά μαθήματα, αλλά τα τελευταία 15 χρόνια περίπου, μου έχουν αναθέσει θεωρητικά μαθήματα της ειδικότητας, στο 1ο  ΕΠΑΛ όπου ανήκω και στο ΙΕΚ Σιβιτανιδείου.

Το γεγονός ότι μου ταίριαξε το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, ήταν συγκερασμός διαφόρων παραγόντων και τύχης. Με πατέρα μαθηματικό το μικρόβιο του ‘’δασκάλου’’ ήταν μάλλον στο DNA μου, χωρίς να το γνωρίζω. Η καλλιτεχνική μου φύση και η έμφυτη ανάγκη για νέα γνώση, βρήκε διέξοδο μέσα από την δημιουργία που μας επιτρέπει η συνεχώς εξελισσόμενη ειδικότητά μας. Νιώθω πραγματικά τυχερή που μου δίνεται η ευκαιρία καθημερινά να μεταδίδω τις γνώσεις μου για την επιστήμη της Οδοντοτεχνικής την οποία και αγαπώ, μέσα από το επάγγελμα του εκπαιδευτικού το οποίο θεωρώ ευλογία.

Παρατηρώντας το αντίστοιχο ΕΠΑΛ – ΙΕΚ στην Σιβιτανίδειο Σχολή βλέπουμε ότι είστε από τα άτομα που δραστηριοποιούνται πολύ με σκοπό την ανάδειξη της οδοντικής τεχνολογίας. Το έχετε πάρει πολύ ζεστά.
Θεωρώ πως η επιστήμη μας δεν έχει αναδειχθεί όπως της αξίζει κι αυτό οφείλεται σε ένα πλήθος παραγόντων, που δεν είναι της παρούσης να τους αναλύσουμε. Όμως μέσα από το ΕΠΑΛ και το ΙΕΚ μας δίνεται η ευκαιρία να κάνουμε το επάγγελμα μας γνωστό ειδικά στα νέα παιδιά, αλλά και στις μεγαλύτερες γενιές. Το επάγγελμά μας έχει ξεφύγει ανεπιστρεπτί από την εποχή που βασιζόμασταν στις γνώσεις του ‘’εμπειροτεχνίτη’’ και μόνο. Η επιστήμη της Οδοντικής Τεχνολογίας για εμάς που την γνωρίζουμε στηρίζεται πολύ στις νέες τεχνολογίες. Ο ψηφιακός σχεδιασμός, η τρισδιάστατη εκτύπωση, τα μηχανήματα κοπής, τα νέα εξελιγμένα βιοσυμβατά υλικά χαρακτηρίζουν τη νέα εποχή. Μα πάνω απ΄όλα είναι Τέχνη, είναι δημιουργία. Ο σύγχρονος οδοντοτεχνίτης πρέπει να είναι άρτια καταρτισμένος, να στηρίζεται σε κανόνες, αλλά να μπορεί να αυτοσχεδιάζει, να λειτουργεί με ακρίβεια, να εστιάζει στην λεπτομέρεια και να συνδυάζει πληθώρα χαρακτηριστικών.

Στην Έκθεση για τα ΕΠΑΛ που διοργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας για πρώτη φορά το 2018 στο ΜΕΤΡΟ του Συντάγματος, όπου υπήρχε εκπροσώπηση της ειδικότητάς μας και από εκπαιδευτικούς άλλων ΕΠΑΛ, διαπίστωσα πως ήμασταν η μοναδική ίσως ειδικότητα που δεν είχε βρει τρόπο ακόμα να ‘’περάσει’’ στο κοινό, το σύγχρονο προφίλ της που πιο πάνω περιέγραψα. Αυτό ήταν και το έναυσμα, για να προτείνω στην Ομοσπονδία μας τη δημιουργία  ενός βίντεο κλιπ που θα προβάλλεται στο διαδίκτυο, σαν μέσο επικοινωνίας της ειδικότητας με τον υπόλοιπο κόσμο.

Εφέτος τον Φεβρουάριο του 2019 στην ίδια Έκθεση, όλοι οι εκπαιδευτικοί της ειδικότητας  που συμμετείχαμε από διάφορα ΕΠΑΛ της Αθήνας, ήμασταν περήφανοι που στο περίπτερό μας προβαλλόταν το βίντεο κλιπ δίπλα μας σε μία οθόνη. Στο διαδίκτυο, Facebook και You Tube, έχει συγκεντρώσει κοντά στις 12.000 θεάσεις σε λιγότερο από 1 χρόνο. Ευχαριστώ την Ομοσπονδία και όλα τα εργαστήρια που ανταποκρίθηκαν με μεγάλη προθυμία και συνεργάστηκαν άριστα για την υλοποίηση αυτής της ιδέας.

Πείτε μας πως πείθετε τους υποψήφιους φοιτητές σας να ακολουθήσουν το επάγγελμα της οδοντικής τεχνολογίας.
Δεν χρειάζεται να πείσω τους μαθητές μας για την όποια τους επιλογή. Σκοπός μου είναι να προετοιμάζω τους μαθητές μας όσο μπορώ καλύτερα, για την φύση του επαγγέλματος μέσα από πληροφορίες και ερεθίσματα που τους μεταφέρω. Παράλληλα, έχουν την δυνατότητα να γνωρίζουν επαγγελματίες του χώρου είτε από επισκέψεις τους σε εργαστήρια, είτε με την συμμετοχή τους σε σεμινάρια και ημερίδες που διοργανώνονται. Κατά την αποφοίτησή τους έχουν ήδη πάρει την απόφαση για την πορεία που θέλει να ακολουθήσει ο καθένας.

Το τμήμα σας είναι περισσότερο θεωρητικό ή πρακτικό;
Τόσο στο ΕΠΑΛ, όσο και στο ΙΕΚ ακολουθείται το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών που ορίζει το Υπουργείο Παιδείας και αποτελείται και από θεωρητικό και από πρακτικό μέρος.

Υπάρχουν ωστόσο κάποιες βασικές διαφορές ανάμεσα σε ΕΠΑΛ και ΙΕΚ όπως: Στο  ΕΠΑΛ οι μαθητές διδάσκονται και μαθήματα γενικής παιδείας καθώς είναι λύκειο και το πτυχίο του είναι ισότιμο με αυτό του Ενιαίου λυκείου, δηλαδή επιπέδου 4.

Το ΙΕΚ λειτουργεί απογευματινές ώρες, παρέχει αμιγώς κατάρτιση, οι εργαστηριακές ώρες είναι πολύ περισσότερες και διδάσκονται μόνο μαθήματα ειδικότητας με περιεχόμενο κατά πολύ αναβαθμισμένο σε επίπεδο και δυσκολία.

Οι απόφοιτοι των ΙΕΚ μετά από συμμετοχή τους σε εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ, αποκτούν πτυχίο επιπέδου 5.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας από τη θέση της εκπαιδευτικού για τα παιδιά που σας εμπιστεύονται αλλά και για την ταυτότητα του ΕΠΑΛ-ΙΕΚ οδοντοτεχνικής;
Στόχος μου είναι,  αλλά και των υπόλοιπων συναδέλφων που στελεχώνουν το ΕΠΑΛ και το ΙΕΚ της Σιβιτανιδείου Σχολής, να εκπαιδεύσουμε την νέα γενιά μελλοντικών οδοντοτεχνιτών, οι οποίοι θα είναι όσο το δυνατόν καλύτερα καταρτισμένοι και ενημερωμένοι για την φύση και τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ο σύγχρονος επαγγελματίας οδοντοτεχνίτης, με τα όποια μέσα διαθέτουμε.

Προσωπικά, φροντίζω για την δική μου επιμόρφωση διότι πιστεύω πως δεν μου επιτρέπεται να μένω σε αυτά που διδάχτηκα κάποτε στο ΤΕΙ. Η εξέλιξη είναι συνεχής κι εμείς οφείλουμε να την ακολουθούμε και να μεταλαμπαδεύουμε τη γνώση μας στα νέα παιδιά. Πόσο μάλλον, όταν τα βιβλία και η ύλη στα  ΕΠΑΛ δεν έχουν αντικατασταθεί από άλλα πιο ενημερωμένα στις νέες τεχνολογίες. Είμαστε δημόσιο σχολείο και οι πόροι είναι πολλοί περιορισμένοι. Μας ανακουφίζει το γεγονός και είμαστε ευγνώμονες που υπάρχουν επαγγελματίες που αναγνωρίζουν τη δουλειά και την προσπάθειά μας και συνεισφέρουν με υλικά, αλλά και με δωρεές σε εργαστηριακό εξοπλισμό.

Όραμά μου είναι, η ανακαίνιση του Εργαστηρίου Οδοντοτεχνικής με σύγχρονους πάγκους εργασίας και θα ήθελα να κάνω γνωστό, πως από πλευράς μου γίνονται προσπάθειες προς αναζήτηση Χορηγών. Μία τόσο ιστορική Σχολή με έτος ίδρυσης το 1927 και με τέτοια δυναμική γενικότερα και ειδικότερα στο τμήμα Οδοντοτεχνικής, δεν πρέπει να στερείται ενός σύγχρονου εργαστηρίου Οδοντοτεχνικής.

Δεν λειτουργούμε απρόσωπα, οι μαθητές μας γνωρίζουν πως τους στηρίζουμε και τους βοηθάμε στην είσοδό τους στην αγορά εργασίας. Με πολλούς από αυτούς διατηρούμε επαφές για χρόνια και είμαστε περήφανοι που τους βλέπουμε να στελεχώνουν εργαστήρια και να βασίζονται πάνω τους εργαστηριούχοι. Ήδη από το σχολείο τους προτείνουμε να παρακολουθούν όποιες μέρες μπορούν σε κάποιο εργαστήριο, ενώ φροντίζουμε για την διοργάνωση σεμιναρίων και ημερίδων, με τελικό στόχο την καλύτερη επιμόρφωσή τους και να είναι πιο ‘’έτοιμοι’’ κατά την είσοδό τους στην αγορά εργασίας.

Ζούμε στην ψηφιακή εποχή. Πως καλύπτετε τους φοιτητές σας σε αυτό το κομμάτι;
Όπως έχω ήδη αναφέρει, το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας αλλά και τα βιβλία, δεν έχουν ακόμα ενημερωθεί στις νέες τεχνολογίες για να μπορεί να ενταχθεί και επίσημα η ύλη αναφορικά με την ψηφιακή τεχνολογία στο ΕΠΑΛ ή στο ΙΕΚ. Γι΄ αυτόν ακριβώς το λόγο, προγραμματίζουμε επισκέψεις σε σύγχρονα εργαστήρια όπου τους γίνονται επιδείξεις στην χρήση του ψηφιακού εξοπλισμού που διαθέτουν.

Όσον αφορά τη διδασκαλία των θεωρητικών μαθημάτων, λειτουργώ συμπληρωματικά της προκαθορισμένης ύλης δίνοντας τους πληροφορίες για τις νέες τεχνικές, μέσα και οδοντοτεχνικά υλικά που χρησιμοποιούνται σήμερα. Με τη χρήση του διαδικτύου, μπορεί κανείς να βρει άφθονο υλικό, φωτογραφίες ή βίντεο τα οποία και χρησιμοποιώ σχεδόν πάντα στο μάθημά μου, κάνοντας χρήση των εποπτικών μέσων (βιντεοπροβολέα).

Ποια είναι η γνώμη σας για τη διεξαγωγή σεμιναρίων και πόσο σημαντική θεωρείτε «δια του βίου μάθησης» της επιστήμης που υπηρετείτε.
Η ανάγκη για ‘’δια βίου επιμόρφωση’’ στα περισσότερα επαγγέλματα είναι γνωστή. Στο χώρο μας ειδικά,  είναι επιβεβλημένη αν θες να είσαι ανταγωνιστικός, παραγωγικός, να έχεις ποιότητα στην εργασία σου. Οι τεχνολογικές εξελίξεις στην Οδοντική Τεχνολογία στην κυριολεξία τρέχουν με τρελούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα να διοργανώνονται συνεχώς επιμορφωτικά σεμινάρια από διάφορους φορείς.

Στο πλαίσιο αυτό όπως έχω ήδη αναφέρει και είναι γνωστό, γίνεται μία προσπάθεια στη Σιβιτανίδειο τα τελευταία χρόνια για επιμόρφωση, πρωτίστως των δικών μας μαθητών – σπουδαστών, αλλά και άλλων συμμετεχόντων μέσα από σεμινάρια και ημερίδες. Τα οφέλη για τους επιμορφωμένους από αυτές τις δράσεις είναι πολλαπλά και τα έχω ήδη αναφέρει. Το δικό μου όφελος είναι η ηθική ικανοποίηση από την μεγάλη συμμετοχή και την απήχηση που έχουν και φυσικά η προβολή τόσο της ειδικότητάς μας, όσο και της Σιβιτανιδείου. Είναι συγκινητικό για μένα, να αντικρίζω στα σεμινάρια που διοργανώνουμε, πρόσωπα μαθητών μας που αποφοίτησαν πριν από 10 και 15 χρόνια και εργάζονται σήμερα σε εργαστήρια.

Ωστόσο, θα ήθελα να διευκρινίσω πως στα  σεμινάρια και τις ημερίδες που διοργανώνω όπου δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής, η προσφορά όλων μας ξεκινώντας από τους Εισηγητές, αλλά και όσων συμμετέχουν για την πραγματοποίηση και την κάλυψη τους με φωτογραφικό υλικό και βίντεο, είναι εθελοντική. Οι μαθητές, σπουδαστές και απόφοιτοι της Σιβιτανιδείου πάντα έχουν προτεραιότητα στην κάλυψη των θέσεων, ενώ τις υπόλοιπες διαθέσιμες θέσεις καλύπτουν φοιτητές του ΠΑΔΑ (πρώην ΑΤΕΙ) και επαγγελματίες οδοντοτεχνίτες.

Για το σχολικό έτος 2018-2019, έχω ήδη πραγματοποιήσει την διοργάνωση ενός Πρακτικού Σεμιναρίου με την συμμετοχή μαθητών και σπουδαστών αποκλειστικά της Σιβιτανιδείου με Εισηγητή τον κ. Βαγγέλη Καλεμάκη, Οδοντοτεχνίτη και μία Ημερίδα με Εισηγητές τον Οδοντίατρο κ. Θεόδωρο Τασόπουλο και τον κ. Νικόλαο Μουζή, Οδοντοτεχνίτη, που απευθυνόταν και σε άτομα εκτός Σιβιτανιδείου, όπου και  στα δύο η είσοδος ήταν ελεύθερη.

Η Σιβιτανίδειος διαθέτει και ‘’Κέντρο Δια Βίου Μάθησης 2’’, μέσα από το οποίο υλοποιούνται πολυήμερα σεμινάρια διαφόρων ειδικοτήτων, με χαμηλό κόστος συμμετοχής για τους συμμετέχοντες.

Μέχρι τώρα στην ειδικότητά μας, έχω υλοποιήσει 2 κύκλους πρακτικών σεμιναρίων Μορφολογίας, με Εισηγητή τον κ. Θανάση Καλογερόπουλο και ένα πρακτικό σεμινάριο δόμησης πορσελάνης, με Εισηγήτρια την κ. Μαρία Σπανοπούλου.

Τι συμβουλεύετε τους αποφοίτους σας όταν βγουν στην αγορά εργασίας;
Βασική προϋπόθεση είναι να αγαπούν αυτή την δουλειά πολύ. Να έχουν επιμονή και υπομονή, διάθεση για συνεχή βελτίωση και εξέλιξη. Η ανταμοιβή τους θα έρθει κυρίως μέσα από την ποιότητα της εργασίας τους σε σχέση πάντα με τον χρόνο και όχι από το τυπικό ωράριο που θα απασχολούνται σε ένα εργαστήριο.

Όσο θα εξελίσσονται, θα μπορούν και πρέπει να διαπραγματεύονται την καλύτερη αμοιβή τους. Ο καλός τεχνίτης θα είναι πάντα περιζήτητος και η αγορά εργασίας έχει μεγάλη ανάγκη αυτή τη στιγμή, παρά την κρίση. Να είναι  συνεπείς και συνεργάσιμοι, με ευγένεια και ήθος, αλλά και αυτοσεβασμό.

Πεποίθησή μου είναι πως φαινόμενα εκμετάλλευσης από πλευράς κάποιων εργαστηρίων, για το καλό όλου του κλάδου θα πρέπει να μην υφίστανται, διότι μεταξύ άλλων οδηγούν τα νέα παιδιά να αλλάξουν προσανατολισμό.

Λειτουργεί τμήμα ευρέσεως εργασίας στην Σιβιτανίδειο;
Η Σιβιτανίδειος, μπορεί να μην είναι ευρέως γνωστό, αλλά διαθέτει ” Γραφείο Διασύνδεσης “, στο οποίο μπορούν να απευθύνονται επιχειρήσεις που θέλουν να προσλάβουν προσωπικό.

Ωστόσο, στην πλειοψηφία των ειδικοτήτων, οι εκπαιδευτικοί έχουν άμεση σύνδεση με τον επαγγελματικό χώρο για τους λόγους που αναφέρω παραπάνω και αυτός είναι και ένας λόγος που οι περισσότεροι απόφοιτοι της Σιβιτανιδείου, είναι περιζήτητοι στην αγορά εργασίας. Οπότε στις περισσότερες ειδικότητες, οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που βοηθούν τους απόφοιτους να συνδεθούν με το επάγγελμα και παρακολουθούν τις περισσότερες φορές την πορεία και την εξέλιξή τους. Μας ικανοποιεί το γεγονός, πως είναι πολλά τα εργαστήρια που επικοινωνούν μαζί μου κυρίως, λόγω της δραστηριότητάς μου. Μας ζητούν παιδιά που θέλουν να κάνουν την πρακτική τους άσκηση, με προοπτική να στελεχώσουν στη συνέχεια τα εργαστήριά τους ή απόφοιτους που αναζητούν εργασία.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα  των αποφοίτων σας έναντι του ΑΤΕΙ οδοντικής τεχνολογίας;
Είναι σαφές πως μιλάμε για διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης. Το ΕΠΑΛ ανήκει στην Δευτεροβάθμια, λύκειο δηλαδή, το ΙΕΚ προσφέρει κατάρτιση, ενώ το ΠΑΔΑ (πρώην ΑΤΕΙ) ανήκει στην Τριτοβάθμια Ανώτατη εκπαίδευση. Αδιαμφισβήτητα δεν μπορεί να  υπάρξει σύγκριση σε επίπεδο γνώσεων. Θέση μας είναι, να ενθαρρύνουμε τους μαθητές μας να τολμούν να συμμετέχουν στις Πανελλήνιες των ΕΠΑΛ, για την εισαγωγή τους στο ΠΑΔΑ (πρώην ΑΤΕΙ). Άλλωστε οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ υπερέχουν στα μαθήματα ειδικότητας, συγκριτικά με τους υπόλοιπους φοιτητές στο τμήμα τους που προέρχονται από το Ενιαίο Λύκειο και είναι συνήθως και πιο συνειδητοποιημένοι.

Είναι επίσης γνωστό, πως μόνο οι απόφοιτοι του ΑΤΕΙ Οδοντικής Τεχνολογίας αποκτούν άδεια άσκησης επαγγέλματος Οδοντοτεχνίτη με την αποφοίτησή τους, πράγμα που τους καθιστά αυτοδύναμους για την δυνατότητα ίδρυσης εργαστηρίου.

Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, αποκτούν τίτλο βοηθού Οδοντοτεχνίτη, ενώ των ΙΕΚ αποκτούν τίτλο βοηθού Οδοντικής Τεχνολογίας. Σύμφωνα με τον τελευταίο νόμο (4461-2017 ΑΡΘΡΟ 43) όμως, δίνεται πλέον η δυνατότητα και στους απόφοιτους των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ να ιδρύσουν δικό τους εργαστήριο, με την προϋπόθεση να προσλάβουν ένα άτομο που θα οριστεί ‘’επιστημονικά υπεύθυνος’’ του εργαστηρίου. Δηλαδή, άτομο που είναι κάτοχος άδειας άσκησης επαγγέλματος Οδοντοτεχνίτη. Αυτό είναι ενθαρρυντικό για όσους απόφοιτους θέλουν να ανοίξουν κάποια στιγμή δικό τους εργαστήριο.

Ωστόσο, αυτό που ισχύει στην πράξη είναι, πως σημασία δεν έχει η βαθμίδα εκπαίδευσης από την οποία προέρχεται κάποιος απόφοιτος που θέλει να μπει στην αγορά εργασίας, αλλά το ‘’ΤΙ’’ είναι ικανός να κάνει.

Θα αφήνατε τη σχολή για να εργαστείτε σε ένα εργαστήριο;
Πάντα θαύμαζα και εκτιμούσα την εργασία των Οδοντοτεχνιτών που είναι καταξιωμένοι στον κλάδο μας. Και όπως προανέφερα, έχω εργαστεί για 5 έτη σε εργαστήριο στις αρχές της καριέρας μου παράλληλα με την εκπαίδευση. Όμως το επάγγελμα του εκπαιδευτικού δεν θα το άλλαζα, διότι αγαπώ τα παιδιά. Είναι ευλογία για όσους το ασκούν συνειδητά και υπεύθυνα. Ο ρόλος μας είναι πολυδιάστατος και πολύ πιο σύνθετος απ΄ότι στις προηγούμενες εποχές.

Η κρίση σε επίπεδο οικονομικό και ηθικών αξιών, το παιδαγωγικό έλλειμμα που παρατηρείται σε πολλές οικογένειες, η πολυπολιτισμικότητα, το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης, η ανεργία, είναι μερικοί από τους παράγοντες που διαμορφώνουν ένα άλλο πλαίσιο όπου εμείς θα πρέπει να προσαρμόζουμε την παιδαγωγική μας. Τα παιδιά  πέρα από την μετάδοση των γνώσεων, έχουν την ανάγκη να τα ακούμε, ενθαρρύνουμε, καθοδηγούμε, μέσα όμως από ένα ανθρωπιστικό σύστημα αξιών. Και είναι μεγάλη η  ικανοποίηση να ακούω από τους μαθητές μας μετά από χρόνια πως έχουν αποκατασταθεί επαγγελματικά, έχουν προοδεύσει και να νιώθω πως συνέβαλα κι εγώ έστω και λίγο.

Πείτε μας για την απόφασή σας να συμμετέχετε στις εκλογές σαν υποψήφια στην Περιφέρεια Πειραιά και Νήσων, αλλά και στο Κεντρικό διοικητικό συμβούλιο με το Συνδυασμό της Πανελλήνιας Συνεργασίας Οδοντοτεχνιτών.
Την απόφασή μου να συμμετέχω στις εκλογές σαν υποψήφια στην Περιφέρεια Πειραιά και Νήσων, αλλά και στο Κεντρικό διοικητικό συμβούλιο με το Συνδυασμό της Πανελλήνιας Συνεργασίας Οδοντοτεχνιτών, την πήρα μετά από πρόταση που μου έγινε από άτομα της προσωρινής διοικούσας επιτροπής, καθώς γνωρίζουν τις ανησυχίες μου χρόνια τώρα σε θέματα που αφορούν στην Εκπαίδευση. Στόχος μου είναι να ασχοληθώ με σοβαρά θέματα που αφορούν στην Εκπαίδευση.

Για παράδειγμα, υπάρχει μεγάλη ανάγκη στην αναδιαμόρφωση τμημάτων της ύλης που διδάσκεται στα ΙΕΚ με αντίστοιχη τροποποίηση των ερωτήσεων πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ, αλλά και στην αναδιαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος, και των βιβλίων του ΕΠΑΛ. Θεωρώ πως το ΝΠΔΔ θα πρέπει να έχει άποψη και κυρίαρχο λόγο στον καθορισμό της ύλης που διδάσκονται στις διάφορες βαθμίδες εκπαίδευσης.

H ένταξη της ειδικότητάς μας στο θεσμό της τάξης- Μαθητείας ως μεταλυκειακό έτος στα ΕΠΑΛ που καθιερώθηκε με το ν. 4386/16 είναι σε καλό δρόμο. Χρειάζεται όμως να φτιάξουμε το Πρόγραμμα Σπουδών που θα ακολουθείται και για το οποίο θεωρώ πως θα πρέπει να γίνουν συντονισμένες κινήσεις με πνεύμα συνεργασίας μεταξύ του ΝΠΔΔ, των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ και του ΙΕΠ.  Θεωρώ πως με την τάξη – Μαθητείας θα μπορούσε να αναβαθμιστεί η εργαστηριακή  εκπαίδευση των μαθητών υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις, και θα επιτρέψει στα εργαστήρια να καταστήσουν  ομαλότερη την μετάβασή των μαθητών στο χώρο εργασίας

Θέση μου είναι και θα την υποστηρίξω, πως στο ΝΠΔΔ θα πρέπει να ενταχθούν και οι Βοηθοί Οδοντοτεχνίτες – Απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, που αποφοίτησαν μετά το 2008 και δεν μπόρεσαν να πάρουν άδεια άσκησης επαγγέλματος Οδοντοτεχνίτη. Θεωρώ πως το ΝΠΔΔ πρέπει να ενσωματώσει και να αντιπροσωπεύει όλους τους εργαζόμενους στα εργαστήρια και να είναι ισχυρό.

Δεν έχω προηγούμενη εμπειρία σε σχέση με τα κοινά, όμως έχω άποψη και εμπειρία πολλών ετών στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και θέλω να είμαι αποτελεσματική στην επίτευξη των στόχων μου. Όταν επενδύεις στην Εκπαίδευση, επενδύεις στο Μέλλον.

Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας!
Εγώ σας ευχαριστώ.