Θανάσης & Γιώργος Βιτσαρόπουλος

« Σήμερα παραμένουμε μία οικογενειακή επιχείρηση δεύτερης γενιάς η οποία επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό της προκειμένου να εξελιχθεί και να προσαρμοσθεί στις απαιτήσεις »

Γράφει η Ελευθερία Γεωργοπούλου

Το τελευταίο “ανοιχτό” ραντεβού μου με τους Θανάση & Γιώργο Βιτσαρόπουλο, ήταν πολύ πριν το Πάσχα! Αρκετός χρόνος πέρασε … Άξιζε όμως τον κόπο η αναμονή !

Μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω καλύτερα τους χαρισματικούς και έμπειρους επιχειρηματίες, οι οποίοι μου  επιβεβαίωσαν ότι επιχειρηματίας δεν είναι δουλειά, είναι τρόπος ζωής!

Οι βασικές έννοιες και οι στρατηγικοί στόχοι της σημερινής οικογενειακής επιχείρησης, έχουν τις ρίζες τους στο κύριο Μιλτιάδη Βιτσαρόπουλο, τον ιδρυτή της εταιρίας πριν μισό αιώνα, τον πατέρα του Θανάση και Γιώργου Βιτσαρόπουλου.

Ο κύριος Μιλτιάδης, είναι ένας άνθρωπος χωρίς ηλικία, ένας υπέροχος άνθρωπος, ένα υπέροχο μυαλό, αποτελεί μαζί με λίγους ακόμα εξαιρετικούς επιχειρηματίες της παλιάς οδοντιατρικής αγοράς, τους πυλώνες της επόμενης γενιάς!

Η δεύτερη γενιά Βιτσαρόπουλοι, σίγουροι για τον εαυτό τους, για τη δουλειά τους, για τις επιλογές τους… σίγουροι για τον προσωπικό τους δρόμο συνεχίζουν την επιτυχημένη και αξιοθαύμαστη πορεία της εταιρίας τους στην Οδοντιατρική – Οδοντοτεχνική αγορά.

Οι κύριοι Θανάσης – Γιώργος Βιτσαρόπουλος σε κοινή συνέντευξη στο toothnews.gr

Είστε μια οικογενειακή επιχείρηση με επιτυχημένη πορεία πάνω από μισό αιώνα! Η συνέπεια και εμμονή στην ποιότητα σας χαρακτηρίζουν. Μάλιστα έχετε αναμφισβήτητα κερδίσει το σεβασμό και την αναγνώριση του ανταγωνισμού. Πως θα συστήνατε σήμερα την Μ. Βιτσαρόπουλος Α.Ε;   

Θανάσης: Πράγματι πριν δύο χρόνια η εταιρεία έκλεισε 50 χρόνια λειτουργίας. Ο πατέρας μας Μιλτιάδης Βιτσαρόπουλος, ίδρυσε την εταιρεία το 1970 έχοντας προηγουμένως εργαστεί για λίγα χρόνια ως πωλητής οδοντιατρικών και βρίσκεται ακόμα δίπλα μας σε ρόλο συμβουλευτικό.

Σήμερα παραμένουμε μία οικογενειακή επιχείρηση δεύτερης γενιάς η οποία επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό της προκειμένου να εξελιχθεί και να προσαρμοσθεί στις απαιτήσεις. Στο δυναμικό της εταιρείας υπάρχει μία πολύ έμπειρη ομάδα η οποία βρίσκεται κοντά μας από τα χρόνια του πατέρα μας και συνεχίζει σήμερα υπό τη δική μας καθοδήγηση με τις κατάλληλες προσθήκες.

Φυσικά δεν παραβλέπουμε την τεχνολογία και τις ευκαιρίες που μας προσφέρει για πιο αποδοτικό και αποτελεσματικό μάρκετινγκ ωστόσο προσανατολισμός μας είναι η προσωπική επαφή με τον ίδιο τον πελάτη προκείμενου να εξυπηρετούμε σε συγκεκριμένο πλαίσιο προσαρμοζόμενοι στις ανάγκες καθενός ξεχωριστά στο βαθμό του εφικτού.

Γι’ αυτό το λόγο έχουμε διπλασιάσει την ομάδα των επιστημονικών μας συνεργατών την τελευταία εξαετία και σίγουρα θέλουμε και επιδιώκουμε να μιλάμε και οι ίδιοι το συχνότερο δυνατόν με τους πελάτες μας.

Πιστεύετε ότι οι αξίες και η συνοχή μιας οικογενειακής επιχείρησης, όπως η δική σας, είναι εξίσου σημαντικές για την επιβίωση και την ανάπτυξή της;

Γιώργος: Οι οικογενειακές επιχειρήσεις χαρακτηρίζονται από ευελιξία και αυτό νομίζουμε ότι είναι το πλεονέκτημα. Μπορούμε και αντιδρούμε γρήγορα στην όποια ανάγκη προκύψει και προσαρμοζόμαστε σχετικά εύκολα. Επίσης, είναι πιο εύκολο σε μια οικογενειακή επιχείρηση να αναγνωρίσουμε τα λάθη μας (κάνουμε πολλά κάθε μέρα) και να λύσουμε όσα πιο πολλά μπορούμε.

Η διαδοχή στη διοίκηση της επιχείρησης από τον κύριο Μιλτιάδη Βιτσαρόπουλο στους υιούς Θανάση & Γιώργο, ήρθε ως φυσικό επακόλουθο της ενασχόλησής σας με όλες τις δραστηριότητες της εταιρείας από νωρίς; Εξέφραζε πιστεύετε περισσότερο  την αγάπη του πατέρα για τα παιδιά του ή την υποχρέωση για την συνέχιση του έργου του;

Θανάσης: Ισχύει κάτι διαφορετικό για τον καθένα και καταλήξαμε από διαφορετικό δρόμο και οι δύο εδώ. Δεν έγινε κάτι από υποχρέωση παρά από επιλογή. Δεν πιεστήκαμε ποτέ να ακολουθήσουμε το δρόμο αυτής της επιχείρησης, μάλιστα ο Γιώργος ξεκίνησε εντελώς διαφορετικά την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως υποψήφιος ακαδημαϊκός στο εξωτερικό. Εγώ είχα προαποφασίσει την ενασχόληση μου με το αντικείμενο.

Σίγουρα από τα εφηβικά μας χρόνια κιόλας είχαμε αρκετές παραστάσεις από τον κλάδο και πώς λειτουργεί, ωστόσο χρειάστηκε αρκετός καιρός ακόμα για να ολοκληρωθεί η διαδοχή και να μοιραστούν μεταξύ μας αρμοδιότητες.

Ποια κοινά στοιχεία έχετε με τον κύριο Μιλτιάδη και ποια μεταξύ σας; Σε επίπεδο διοίκησης, επικοινωνίας, ομαδικότητας, συνεργασίας, σκέψης;

Θανάσης: Εξαρτάται από το σε ποιον αναφέρεστε. Σίγουρα πιο επικοινωνιακός, αυθόρμητος και προσεγγίσιμος είναι ο Γιώργος, επίσης έχει καλύτερη αντίληψη και «μάτι» σε σχέση με τις εξελίξεις. Από την άλλη, νομίζω ότι  διατηρώ τη μεθοδική σκέψη του πολυτεχνείου και την ευελιξία, που είναι απαραίτητες σε ένα διοικητικό στέλεχος. Αυτές βέβαια είναι δύο όψεις το ίδιου νομίσματος, μιας και κατά βάθος μοιάζουμε πολύ και τα περισσότερα κληροδοτήματα του πατέρα μας τα έχουμε αφήσει ανέγγιχτα. Μεταξύ μας δεν έχουμε καμία κοινή αρμοδιότητά εντός και εκτός γραφείου, κάνουμε τελείως διαφορετικά πράματα μέσα στη μέρα μας.

Για παράδειγμα, ο Γιώργος, ασχολείται σε σχέση με τα προϊόντα με το οδοντοτεχνικό τμήμα και τα εμφυτεύματα ενώ σε εμένα αντιστοιχούν τα υπόλοιπα οδοντιατρικά και το ορθοδοντικό τμήμα. Αντίστοιχα μοιρασμένες είναι οι αρμοδιότητες και στις καθημερινές διαδικασίες που κάθε επιχείρηση πρέπει να διεκπεραιώνει. Νομίζουμε ότι έχουμε ισορροπήσει έτσι τις διαφορές μας προσπαθούμε μόνο να βελτιωνόμαστε.

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που καταφέρατε και ονομάσατε το πρώτο μεγάλο βήμα ή ο πρώτος μεγάλος στόχος ή καινοτομία  και επετεύχθη; 

Γιώργος: Κάτι τόσο μεγαλεπήβολο ίσως να μην έχουμε καταφέρει. Μας αρκεί που παραλάβαμε μία επιχείρηση και τη διατηρούμε στο δυνατόν καλύτερο επίπεδο έχοντας μέσα τους ίδιους ανθρώπους οι οποίοι είναι η ψυχή και τα θεμέλια αυτού του οικοδομήματος.

Πείτε μας το προϊόν που ξεχωρίζετε από τη γκάμα σας και χαρακτηρίζει το προφίλ της εταιρείας.

Θανάσης: Πολλά είναι αυτά οπότε μόνο ενδεικτικά θα σταχυολογήσουμε κάποια από κάθε τμήμα. Στα οδοντιατρικά από τη DMG οι σειρές Honigum , Luxatemp και το Icon, από την SDI το Pola και τα Riva, τα συστήματα τεχνητών τοιχωμάτων από την Polydentia, όπως και το σύστημα εμφυτευμάτων της Bredent Medical.

Στα οδοντοτεχνικά η προσθήκη της Aidite στις ήδη αναγνωρισμένες Kulzer και Merz dental, ενώ στο ορθοδοντικό τα brand names Damon της Ormco και Experience της GCO παραμένουν στην κορυφή των ποιοτικών επιλογών.

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει σε όλα τα προϊόντα της εταιρείας Osteobiol όχι μόνο λόγω της ποιότητας τους αλλά και της κορυφαίας υποστήριξης στον επιστημονικό τομέα με πλήθος δημοσιεύσεων και ερευνών καθώς και μέσω της ακαδημίας Bone Biomaterials and Beyond Academy. Στόχος μας είναι πάντα να διαθέτουμε ποιοτικά προϊόντα με άριστη τεκμηρίωση και υποστήριξη.

Πολλές εταιρείες κι εσείς φυσικά δίνουν έμφαση στις νέες τεχνολογίες ιδιαιτέρως στις ψηφιακές. Είναι μονόδρομος θεωρείτε για το μέλλον της Οδοντιατρικής – Οδοντοτεχνικής αγοράς στην Ελλάδα;

Γιώργος: Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ο επικρατέστερος δρόμος. Αυτό που σίγουρα υπάρχει είναι μια πληθώρα εξαιρετικών λύσεων και βελτιώσεων που αποτελούν σε τεράστιο βαθμό εξαιρετική επένδυση με βραχυπρόθεσμο προσδόκιμο στην απόσβεσή τους. Η δική μας προσέγγιση είναι ξεκάθαρα προς αυτήν την κατεύθυνση και διαρκώς θεμελιώνουμε συνεργασίες με προμηθευτές που δραστηριοποιούνται σε αυτούς τους τομείς.

Έχουμε παρατηρήσει ότι ακολουθείτε διαρκώς τις ανάγκες της αγοράς και αναβαθμίζετε την γκάμα των προϊόντων σας.  Τι να περιμένουμε λοιπόν από την Μ. Βιτσαρόπουλος Α.Ε  για το 2022;

Γιώργος: Νέες συνεργασίες σίγουρα θα προβληθούν σύντομα. Προσαρμοζόμαστε στις εξελίξεις και προχωράμε. Σίγουρα πέραν του προϊοντικού κομματιού θα είμαστε πολύ πιο ενεργοί στο κομμάτι της προβολής μας μέσω website, social media και newsletters, τομείς στους οποίους μέχρι τώρα υστερούμε σημαντικότατα.

Επίσης, διαθέτοντας νέο χώρο σεμιναρίων στα γραφεία μας περιμένουμε τον οδοντίατρο – οδοντοτεχνίτη- ορθοδοντικό σε μελλοντικές εκδηλώσεις προκείμενου να συστηθούμε και να υποστηρίξουμε την πώληση κάθε προϊόντος το δυνατόν καλύτερα.

Είστε παρόντες και υποστηρίζετε το χώρο συμμετέχοντας  σε πολλά  σεμινάρια, ημερίδες, συνεδρία, webinas πλέον. Πόσο αποδοτικό και αναγκαίο είναι για μια επιχείρηση;

Γιώργος: Πολύ αποδοτικό και εντελώς απαραίτητο. Δε νομίζουμε ότι χρειάζεται κάτι άλλο να προσθέσουμε.

Ποια είναι τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζει η οδοντιατρική – οδοντοτεχνική αγορά λόγω της πανδημίας; Δεδομένου ότι τα κριτήρια ενίσχυσης που έθεσε η κυβέρνηση αδικούν τον εμπορικό κλάδο.

Θανάσης: Προβλήματα κατά καιρούς εμφανίζονται σε σχέση με τη διαθεσιμότητά των προϊόντων το οποίο σίγουρα διαταράσσει σε κάποιο βαθμό την ομαλή ροή κάθε επιχείρησης. Τα κοστολόγια επίσης αυτή τη στιγμή είναι κυμαινόμενα βάση πρώτων υλών, χρηματιστηριακών αξιών, ισοτιμιών και πολλών άλλων παραγόντων οπότε δυσχεραίνει αυτή η κατάσταση τον όποιο προγραμματισμό.

Μην ξεχνάμε ότι πλέον αγγίζουμε έναν πληθωρισμό της τάξης του 7% που είναι αδύνατο να αγνοηθεί. Γενικώς, δεν μπορούμε να εστιάσουμε σε κάτι συγκεκριμένα. Διανύουμε μία κατάσταση διαρκούς αναταραχής και πρέπει απλώς να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν.

Ποιο ζήτημα πρέπει να λυθεί άμεσα στην Οδοντιατρική αγορά κατά τη γνώμη σας; 

Γιώργος: Δεν εντοπίζουμε κάτι το εξαιρετικά επείγον. Προβλήματα πάντα θα υπάρχουν και πάντα θα βρίσκεται μία λύση.

Μιλήστε μας για την  Έκθεση του κλάδου τον Μάιο 2022. Είναι τολμηρό εγχείρημα στις ημέρες μας. Μερικές εμπορικές εταιρείες είναι ενθουσιασμένες με το γεγονός κι άλλες όχι.

Θανάσης: Η έκθεση είναι απαραίτητο εργαλείο του κλάδου. Τονώνει την επικοινωνία με τους πελάτες, δίνει ζωντάνια, ενημερώνεται ο κόσμος και φυσικά υπάρχουν και ευκαιρίες. Εμείς είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που θα πραγματοποιηθεί και προετοιμαζόμαστε προκειμένου να έχουμε μία αξιοπρεπή παρουσία αντάξια των οίκων που αντιπροσωπεύουμε και των πελατών που μας εμπιστεύονται.

Θεωρούμε ότι και οι συνάδελφοι μας θα δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό και θα προκύψει μία εξαιρετική διοργάνωση, ασφαλής και σύγχρονη. Θα χαρούμε να υποδεχθούμε και να εξυπηρετήσουμε όσους την επισκεφτούν.

Μπορείτε να μου πείτε ένα πράγμα που σας δίδαξε η επιτυχία; και ένα η αποτυχία;

Θανάσης: Η επιτυχία μας δίδαξε να ξέρουμε πότε είναι η ώρα να απολαμβάνουμε κάτι που κάναμε καλά. Η αποτυχία να ακούμε το πελατολόγιο και να είμαστε προσγειωμένοι και προσεγγίσιμοι. Αυτό είναι ο πιο βασικός μας στόχος, να ακούμε τις ανάγκες των πελατών μας που μας τιμάνε και μας επιλέγουν.

Βέβαια, θα έχετε ακούσει να λένε ότι η καθημερινότητα τρώει τα όνειρα. Τι κάνετε γι’ αυτό; Γνωρίζω ότι δουλεύετε πολύ. Συνεχίζετε να ονειρεύεστε;

Γιώργος: Είμαστε και οι δύο στην πιο παραγωγική μας ηλικία οπότε και λίγα όνειρα να θυσιάσουμε αυτή τη στιγμή για καλό είναι. Νιώθουμε καλά με όσα μας προσφέρονται και προχωράμε.

Για τι πιστεύετε ότι αξίζει να αγωνίζεται ένας άνθρωπος σήμερα;

Θανάσης: Ο καθένας ξέρει τι είναι το καλύτερο για τον εαυτό του, για το κοινωνικό σύνολο και πώς να αγωνιστεί γι’ αυτό. Δεν μπορούμε να υποδείξουμε κάτι συγκεκριμένο για κάτι τόσο προσωπικό.

Ευχαριστούμε και τους δύο για το χρόνο σας, ευχόμαστε τα καλύτερα!