Παγκράτης Παναγιώτης

« Αν δεν υπήρχε ανταγωνισμός θα ήμασταν μικρότεροι, χειρότεροι. Να είναι καλά ο Άγιος Ανταγωνισμός – τον ευχαριστώ! »

Γράφει η Ελευθερία Γεωργοπούλου
(Υπεύθυνη Επικοινωνίας του toothnews)

Ο άνθρωπος με το καθαρό βλέμμα και την αβίαστη κομψότητα που σε «καταδικάζει» να τον συμπαθήσεις από την πρώτη στιγμή που θα έρθεις σε επαφή μαζί του.

Θυμίζει αριστοκράτη παλιάς κοπής που συνδυάζει ανθρωπιά και πάθος για την δουλειά του. Μιλώντας μαζί του πραγματικά το απολαμβάνεις.

Γοητεύτηκα από την ποιότητα των απαντήσεών του αξίζει να τον ακούς να σου αποκαλύπτει τον εσωτερικό του κόσμο, τις σκέψεις του, τα σχέδιά του.

Είναι αλήθεια ότι δεν είναι όπως τον περιμένεις.  Είναι ακόμη καλύτερος! Είναι ανθρώπινος, άμεσος, γεμάτος εσωτερική ένταση και πάθος.

Κυρίες και Κύριοι, ο ραγδαία ανερχόμενος επιχειρηματίας Παναγιώτης Παγκράτης ο mister Ariston Dental μιλά στο toothnews.gr κι ένα πράγμα είναι σίγουρο. Ότι με τις επιχειρηματικές κινήσεις του δείχνει να είναι γεννημένος για ” επικίνδυνες αποστολές ” .

Απολαύστε τις σκέψεις του…

Η Ariston Dental είναι πρότυπο στην αγορά ή ακολουθείτε κάποιο πρότυπο εσείς που την οδηγείτε στην ανοδική πορεία της;
Η Ariston δεν είναι πρότυπο, είναι μια επιχειρηματική οντότητα που προσαρμόζεται στην αγορά και φροντίζει να της είναι χρήσιμη. Εάν τα καταφέρνει, είναι ο λόγος που κινείται ανοδικά. Η αγορά ενισχύει και βοηθάει να επιβιώσει ότι της είναι χρήσιμο, ενώ μειώνει την επιβίωση των περιττών ή επιζήμιων οντοτήτων. Έτσι εκφράζεται η Φυσική Επιλογή στο επιχειρηματικό επίπεδο.

Στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, η άποψή μου για τα πρότυπα είναι αρνητική.

Λέγοντας πως έχουμε πρότυπα αφαιρούμε ουσιαστικά μέρος της αυτοβουλία μας  και την αναθέτουμε στα «πρότυπα». Ο καθένας θα πρέπει να είναι το πρότυπο του εαυτού του και του περιβάλλοντος του. Προσπαθώ να βρίσκω τρόπους να είμαι το δικό μου πρότυπο στη ζωή μου και στο περιβάλλον μου και όχι το αντίγραφο ενός «γενικά αποδεκτού» προτύπου.

Ομοίως, δεν επιθυμώ να είμαι πρότυπο για άλλους, ούτε καν για τα παιδιά μου. Τα εκπαιδεύω να κρίνουν συνεχώς, να είναι αυτόβουλα και διαφορετικά, όχι αντίγραφα.

Πως εξελίσσεστε δηλαδή;
Δεν νομίζω πως θα εξελισσόμουν αν ακολουθούσα πρότυπα. Δυστυχώς ή ευτυχώς οι περισσότεροι από εμάς εξελισσόμαστε με βάση το νόμο «ερέθισμα – αντίδραση». Κάνω κάτι από το οποίο παίρνω επιβράβευση και ικανοποίηση; με ενδυναμώνει; Το οικειοποιούμαι.

Κάνω κάτι που μου προκαλεί πόνο, αποτυχία, αρνητική επιβίωση; Το διορθώνω.

Τόσο σε μια επαγγελματική δραστηριότητα, όσο και σε προσωπικό επίπεδο, κάνω την ενδοσκόπησή μου, την αξιολόγηση των παραγόντων αυτών, αξιολογώ την εταιρεία, τους συνεργάτες, τα προϊόντα, εντοπίζω τι δεν πάει καλά και το διορθώνω. Διορθώνοντας, βλέπω αποτελέσματα, τροποποιώ και κάπως έτσι εξελίσσομαι.

Εντύπωση μου κάνει όταν αναφέρονται στην εταιρεία σας. Περισσότερο λένε ο Πάνος, ο Παγκράτης και λιγότερο η Ariston Dental. Μάλιστα, αναφέρουν περιστατικά με θαυμασμό για τον τρόπο που εξυπηρετείτε τον πελάτη. Προσωπικά γνωρίζω ότι αυτή είναι η φυσική σας συμπεριφορά.
Με τιμάει αυτό, ευχαριστώ! Αλλά πώς αλλιώς; Αν η φροντίδα κι η ικανοποίηση του πελάτη μας δεν είναι το πρώτο μας μέλημα, τότε ποιο να είναι; Αν ο πελάτης είναι ευχαριστημένος, θα είμαστε κι εμείς… με κάθε έννοια. Ο λόγος ύπαρξης των εταιρειών του χώρου μας είναι να συνδράμουν το έργο των πελατών τους και να τους παρέχουν την καλύτερη υποστήριξη ώστε να αξιώνουν την επιλογή τους. Αυτό κάνουμε, το αναμενόμενο.

Τι έχετε εισπράξει από τον ανταγωνισμό; Σας σέβεται; Σας υπολογίζει;
Για να είμαι ειλικρινής έχω εισπράξει σεβασμό και αποδοχή.

Από συναδέλφους που θεωρώ ότι είναι ΚΥΡΙΟΙ (με κεφαλαία γράμματα), εισπράττω σεβασμό και αναγνώριση. Ένας απ’ αυτούς τους ΚΥΡΙΟΥΣ μάλιστα, σε μια τυχαία συνάντησή μας σε κάποιο αεροδρόμιο, μου είπε πολύ ωραία και συγκινητικά λόγια αναγνώρισης που με άγγιξαν.

Φυσικά, πάντα υπάρχει και ο κακοπροαίρετος μικρο-ανταγωνισμός χαμηλού επιπέδου. Κάποιοι λίγοι, προσπαθούν με χτυπήματα κάτω από τη ζώνη, με ψέματα τόσο επί προσωπικού για εμάς όσο και για τα προϊόντα που αντιπροσωπεύουμε, να επηρεάσουν αρνητικά όποιον μπορέσουν.

Ευτυχώς, οι πελάτες είναι άνθρωποι καλλιεργημένοι και συνήθως αντιλαμβάνονται το ψέμα και το διακρίνουν ως κακόπιστο ανταγωνισμό.

Ιδανικά θα έπρεπε να προσπαθούμε να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας, όχι να υποβαθμίσουμε τους άλλους. Το πρώτο μας κάνει καλύτερους, το δεύτερο κάνει όλους μας χειρότερους.

Σκοπός μας πρέπει να είναι να αποδείξουμε στον πελάτη μας ότι τα προϊόντα μας είναι καλά και ασφαλή και όχι να διαβάλλουμε με αναλήθειες και συκοφαντία τον ανταγωνισμό μας.

Ευτυχώς, όμως, η αγορά γνωρίζει και κρίνει σωστά. Εμείς πρέπει να καταλάβουμε πως δεν είναι κτήμα μας και δεδομένη.

Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που η πλειοψηφία των συναδέλφων μας μας εκτιμούν, παρότι είμαστε σχετικά νέοι στον συγκεκριμένο τομέα της αγοράς μας. Αν δεν υπήρχε ανταγωνισμός θα ήμασταν μικρότεροι, χειρότεροι. Να είναι καλά ο Άγιος Ανταγωνισμός – τον ευχαριστώ!

Δεν είστε μέλος του Συλλόγου των εμπόρων.
Δεν θα ήθελα να επεκταθώ πολύ στο λεπτό θέμα αυτό. Λίγες σκέψεις μόνο.

Δεν έχω κάνει αίτηση εισόδου στο Σύλλογο. Παρατήρησα μια άμυνα και επιφύλαξη στην αποδοχή νέων μελών στο Σύλλογο, με αφορμή την προηγούμενη εμπορική Έκθεση, και δεν θέλησα να μπω σε μια πιθανή αντιπαράθεση. Σκοπός θα έπρεπε να είναι η σύνδεση, η συνεργασία και όχι η αναστάτωση που κάποιοι αισθάνονται όταν νέα μέλη αιτούνται εισόδου.

Επίσης, σε μια ανεπίσημη συζήτηση με κάποιο μέλος του Συλλόγου, πληροφορήθηκα πως για να γίνουμε «αποδεκτοί» πρέπει να τροποποιήσουμε το Καταστατικό μας ώστε να αφαιρεθούν δραστηριότητες που «ενοχλούν»… Και δεν βρίσκω κάποιο λόγο να μπαίνουμε σε τέτοιες διαδικασίες. Θα μας άρεσε και θα μας τιμούσε να ήμασταν μέλη, και στην ουσία πρέπει, αλλά υπό συνθήκες περισσότερο ενωτικές, παρά μικρο-εμπορικά ανταγωνιστικές (από πολύ λίγους έστω).

Πέραν αυτού, σαν γενικότερο σχόλιο επί της λειτουργίας μας, μέσα ή έξω από συλλόγους, η Ariston έχει δημιουργηθεί για να φροντίζει τον πελάτη της και μεγαλώνει επειδή το κάνει. Αν δείτε η ιστοσελίδα μας γράφει always open. Δεν μπορώ να αποδεχτώ ωράρια εξυπηρέτησης που εξυπηρετούν εμάς. Δεν μπορώ να πω στο γιατρό ότι μετά τις 17: 00 μ.μ. είναι μόνος του. Αφού εκείνος εργάζεται, πρέπει να εργάζεται και το «back-office» του.

Κάλεσέ μας στις τρεις τα ξημερώματα και θα μας βρεις, πάρε τηλέφωνο και ζήτησέ μας να είμαστε στο ιατρείο σε 20 λεπτά, θα είμαστε. Αυτό που αγοράζει από εμάς ο πελάτης είναι πρωτίστως η εξυπηρέτηση, η φροντίδα. Καλά προϊόντα μπορεί να βρει κι αλλού.

Μπαίνω στην θέση του πελάτη μου. Αν ήμουν πελάτης θα ήθελα να μου φερθούν με ωραίο τρόπο, θα ήθελα να ζητάω κάτι τώρα και να έρχεται γρηγορότερα, θα ήθελα να παίρνω τηλέφωνο και να αισθάνομαι την προθυμία να ρέει, σε ό,τι λέω να μου λένε ναι. Ναι, είμαι πολύ απαιτητικός πελάτης. Μπαίνω λοιπόν στα παπούτσια ενός δικαίως απαιτητικού πελάτη και οραματίζομαι τον ιδανικό μου προμηθευτή. Θέλω να γίνω ο προμηθευτής που οραματίζεται ο πιο απαιτητικός πελάτης. Αρκεί και ο πελάτης μας να είναι κύριος απέναντί μας βέβαια…

Μόνο αυτήν τη μία προϋπόθεση θέτουμε. Να θέλει και αυτός την δική μας ενδυνάμωση και επιβίωση. Όταν υπάρχει συνεργασία δύο μερών πρέπει να υπάρχουν κανόνες που και οι δύο πλευρές να σέβονται. Το μοναδικό πράγμα που εμείς θέλουμε από τον πελάτη μας, είναι να τηρήσει την όποια οικονομική συμφωνία έχουμε κάνει. Άπαξ και συμφωνήσαμε σε κάτι, αναμένουμε να τηρηθεί.

Σε όλα τα υπόλοιπα υπογράφουμε λευκή επιταγή βάζοντας «Ναι» σε όλα. Μου λένε: «Να σε ρωτήσω κάτι;» και απαντώ: «Όχι, μη με ρωτήσεις, η απάντηση είναι ναι». Μα γίνεται αυτό ή το άλλο; το ξαναλέω, δεν με άκουσες, δεν με ενδιαφέρει, ναι σε όλα. Αρκεί να μη θίγεται και η δική μου επιβίωση.

Ξέρω πολύ καλά πως ο πελάτης μου δεν μου οφείλει τα χρήματα του και την υποστήριξη του. Εγώ πρέπει να την αξίζω και πρέπει να τον έλξω να με προτιμήσει με χαρά. Αν το καταφέρουμε αυτό, και το έχουμε καταφέρει ως ένα σημείο, θα πάμε καλά.

Αν την «ψωνίσουμε» όπως λέμε, θα χάσουμε την εύνοια του πελάτη μας και δεν θα είναι «τυχαίο». Επίσης, δεν πιστεύω στην λέξη με τα τέσσερα γράμματα: «τύχη».

Δηλαδή ότι αξίζεις παίρνεις;
Ναι, αυτό πιστεύω. Οι πράξεις και οι συμπεριφορές μας έχουν συνέπειες που τις εισπράττουμε, τόσο τις θετικές όσο και τις αρνητικές. Αυτά είναι καλά νέα. Δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα ήταν να ζούμε σε μια τυχαιότητα όπου δεν θα μπορούσαμε να αντιστοιχίσουμε τα αποτελέσματα στη ζωή μας με τις ενέργειές μας. Είναι μεγάλη ισχύς να γνωρίζουμε πως η ζωή μας και οι υποθέσεις μας έχουν ευθεία σχέση με τις ενέργειές μας! Μας βάζει στο τιμόνι των καταστάσεων.

Αρκεί να αναλάβουμε την ευθύνη μας για ό,τι μας αφορά. Δεν είναι εύκολο πράγμα. Πολλές φορές θα θέλαμε να αποδώσουμε ευθύνες σε εξωγενείς παράγοντες για τα αρνητικά στη ζωή μας, όπως την κρίση, τις συνθήκες, τον καιρό, τους άλλους, την τύχη. Ευτυχώς δεν είναι έτσι. Διαφορετικά δεν θα είχαμε καμιά ελπίδα να αλλάξουμε τις καταστάσεις και θα έπρεπε κάποιος άλλος, κάτι άλλο να το κάνει αυτό για εμάς.

Ποιό είναι το πρώτο πράγμα που καταφέρατε και ονομάσατε το πρώτο μεγάλο βήμα ή ο πρώτος μεγάλος στόχος επετεύχθη;
Είμαι στην αγορά αυτή 27 χρόνια τώρα, από το 1991. Πάντοτε συναλλασσόμουν με μεγάλες εταιρίες σαν στέλεχος, με υψηλές επιτυχίες και απολαβές.

Ξαφνικά βίωσα στη ζωή μου δυνατές καταστροφές σε επίπεδο προσωπικό, οικογενειακό, οικονομικό επαγγελματικό. Διακόπηκαν συνεργασίες με εταιρείες που δούλευα και βρέθηκα στο απόλυτο μηδέν και μάλιστα σε μεγάλη ηλικία. Ήταν μονόδρομος να δημιουργήσω κάτι από το οποίο θα μπορούσα να επιβιώσω, να μεγαλώσω τα παιδιά μου και να έχω μία ελπίδα για το μέλλον. Αλλά δεν είχα πόρους, παρά μόνο ότι ήμουν και τις εμπειρίες μου. Η επιτυχία που ήρθε στη συνέχεια μου έδωσε αισιοδοξία και  δύναμη. Ενώ ήμουν στο απόλυτο μηδέν, έπεισα τον βασικό οίκο που συνεργάζομαι σήμερα, την PALTOP (στην οποία με σύστησε ένας αδερφικός φίλος οδοντίατρος, ο Κώστας) να με εμπιστευτεί και να με στηρίξει.

Αρχικά, η εταιρεία έθετε όρους συνεργασίας και συνθήκες που ήταν για μένα ανέφικτες και εκτός συζήτησης. Η μεγάλη επιτυχία είναι ότι μετά από συζήτηση και αμοιβαία κατανόηση, οι άνθρωποι αυτοί που δεν με ήξεραν, με εμπιστεύτηκαν. Και αυτό έγινε και με άλλες εταιρείες που αντιπροσωπεύω. Με εμπιστεύτηκαν! Αυτό που ΕΙΜΑΣΤΕ, είναι αυτό που οι άλλοι βλέπουν. Αυτό που είμαστε είναι αυταπόδεικτο και βγαίνει μέσα από συμπεριφορές και αποτελέσματα.

Αλήθεια πως και ονομάσατε την εταιρεία σας Ariston;
Δεν χρειάζεται να μιλήσουμε για τη σοφία και την αξία της φράσης του Κλεόβουλου του Λίνδιου, «μέτρον άριστον». Ανάμεσα στα ακρότατα και τις υπερβολές που πάντα βλάπτουν, βρίσκεται η ισορροπία, η ιδανική ποσότητα και ποιότητα. Κάπως έτσι προκύπτουν τα «όρια»… Σκέφτηκα λοιπόν αρχικά, μια και αυτό το ρητό δουλεύει πολύ μέσα μου από παιδί, να το εκφράσω και μέσα από την εταιρεία μου και να την ονομάσω «Μέτρον Άριστον».

Καθώς αναλογιζόμουν τον τρόπο και την ποιότητα συνεργασίας που είχα την πρόθεση να παρέχω μέσα από αυτήν την εταιρεία, συνειδητοποίησα πως τα μέτρα και τα όρια, άρχισαν να μπαίνουν εμπόδιο στο πώς ονειρευόμουν να φροντίζω και να συναλλάσσομαι με τους πελάτες μου, τους συνεργάτες μου, ώστε να αξίζω την εμπιστοσύνη, τη στήριξή και την επιλογή τους.

Αποφάσισα λοιπόν, ηθελημένα για πρώτη φορά, να καταστρατηγήσω σκοπίμως το σοφό ρητό:

Για τον πελάτη μου, τον συνεργάτη μου, κανένα μέτρο! Μόνον Άριστον!

Θέτω την υπερβολή ως νόμο! Είναι ένα πεδίο που θεωρώ πως η υπερβολή δεν βλάπτει. Υπερβολική φροντίδα και αγάπη για τον πελάτη μας. «Άριστον» άνευ μέτρου.

Αυτή είναι η  Ariston Dental, έτσι γεννήθηκε, έτσι ανδρώνεται, έτσι θα πορευτεί!

Το εμφύτευμα είναι η ναυαρχίδα της Ariston;
Σαν προϊόν ναι, βέβαια. Όμως η δύναμη της Ariston είναι πρωτίστως το προσωπικό της και οι εσωτερικοί της κανόνες.

Η Ariston όπως αναλύσαμε είναι ιδέα, είναι αγάπη. Η Ariston δεν «πουλά» προϊόντα. «Πουλά» το καλό πρόσωπο και την στήριξη χωρίς μέτρο.

Ariston είναι το προσωπικό με το οποίο μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα. Όλα μας τα άτομα είναι πηγαία ευγενή, χαμογελαστά, πρόθυμα και εργατικά. Μια κοπέλα στο τηλέφωνο ή ένας παραδοτής, θα μπορούσε να χαλάσει ό,τι φτιάχνουμε.

Όταν κάνω μια πρόσληψη, κάνω ένα ερώτημα στον εαυτό μου: Αυτό το άτομο που έχω απέναντί μου, θα μπορούσα να το έχω φίλο, θα μπορούσα να το αγαπήσω; Αν δεν μπορώ να αισθανθώ όμορφα για το συνεργάτη μου, ούτε ο πελάτης μας θα μπορέσει. Πρώτα το προσωπικό μας χτίζει την εταιρία και ύστερα τα προϊόντα μας. Και ναι, τα συγκεκριμένα εμφυτεύματα συμπληρώνουν επάξια το προφίλ μας και μας βγάζουν ασπροπρόσωπους στους κλινικούς που θέλουν το καλύτερο για το ιατρείο και τους ασθενείς τους.

Τι γνώμη έχετε για τα εμφυτεύματα στην αγορά σήμερα μια και υπάρχουν πολλές εταιρείες οι οποίες εγγυώνται ότι έχουν τα καλύτερα. Ποιά είναι όμως τα ασφαλέστερα για το γιατρό και τον  ασθενή;
Πριν από λίγα χρόνια, όταν ήταν η εποχή των παχιών αγελάδων, η ψυχολογία της αγοράς ήταν υψηλή. Εκτός των άλλων, ο κόσμος που είχε χρήματα να ξοδέψει, αγόραζε με διαφορετικά κριτήρια από ότι σήμερα.

Όταν έχουμε οικονομική άνεση, ένα από τα κριτήρια αγοράς είναι και η προβολή μας, η κοινωνική επιβίωση του φαίνεσθαι, το image που θεωρούμε πως μας προσδίδει μια αναγνωρίσιμη μάρκα. Όταν όλοι στον κύκλο μας έχουν χρήματα, η σύγκριση γίνεται με βάση την ποσότητά του και το πώς αυτή αποδεικνύεται. Κάποιες μάρκες έχουν πείσει το κοινό τους ότι αποτελούν ενός είδους κοινωνικό διαβατήριο (image). Και μπράβο τους!

Όταν όμως τα διαθέσιμα χρήματα μειώνονται και η ψυχολογία συρρικνώνεται, αρχίζει ο ορθολογισμός: «Ποιο είναι το καλύτερο προϊόν που μπορώ να αγοράσω με τα χρήματα που διαθέτω;» Κριτήριο αγοράς γίνεται πια η αναλογία αξίας προς κόστος («value for money»). Σε αυτήν ακριβώς τη νέα κατάσταση αναδεικνύονται οι πραγματικές αξίες, πέρα από μάρκες και marketing, και η αγορά κινείται προς διαφορετικές πορείες από παλαιότερα.

Το image, το όνομα ή η διάρκεια ύπαρξης στην αγορά, δεν είναι κατ’ ανάγκη αποδείξεις για την αξία.

Όταν ο πελάτης πληρώνει σε μία εταιρεία πολλά χρήματα και με τα χρήματα του αυτά μεγαλώνει το image της εταιρείας και λόγω αυτού του image ακριβαίνουν τα προϊόντα της, είναι σαν να μας λέει αυτή η εταιρεία: Σου πουλάω ακριβά επειδή μου έδωσες χρήματα να μεγαλώσω και να γίνω σπουδαίος και τώρα αξίζω περισσότερα από τα χρήματά σου που θα μου δώσεις για να ισχυροποιηθώ περισσότερο ώστε να μπορώ να σε χρεώνω περισσότερα…

Κάποιες από αυτές τις παλαιές εταιρείες, που ενδεχομένως μάλιστα να μην έχουν εξελιχθεί για χρόνια, άντλησαν χρήματα, δημιούργησαν image, αλλά αυτό από μόνο του δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη πως προσφέρουν πια και τα καλύτερα value-for-money προϊόντα.

Όσο αφορά αποκλειστικά στο image που πρεσβεύουν, εάν έλεγαν πως μαζί με το προϊόν τους δίνουν και μετοχές τους, άρα γίνεται και ο πελάτης τους μέτοχος σ’ αυτό που φτιάχνει με τα λεφτά του, τότε θα ήμουν σύμφωνος με αυτήν την ιδέα του image και της υπεραξίας που αποτιμάται στα προϊόντα τους.

Η αγορά κινείται σε κύκλους σαν του εκκρεμούς:

Ξεκινάει από το ένα άκρο του image και της σπουδαιότητας και του marketing, συνειδητοποιεί πως πληρώνει ακριβά την αξία που πραγματικά παίρνει, οπότε και εξερευνά εναλλακτικές φθηνές λύσεις, ελπίζοντας πως θα βρει εκεί αποδεκτή ποιότητα και ασφάλεια.

Στο άλλο άκρο, όταν η χαμηλότερη τιμή είναι το κριτήριο αγοράς, χάνεται η ποιότητα, η αξιοπιστία, τα βέλτιστα αποτελέσματα. Έτσι, το εκκρεμές φτάνει μέσα από τις ταλαντώσεις του στο σημείο ισορροπίας του, τη χρυσή αναλογία value for my money. Στο σημείο αυτό, στη χρυσή τομή, βρίσκουμε τα εμφυτεύματα της PALTOP. Αυτός είναι και ο λόγος άλλωστε που η αγορά μας τα διακρίνει, τα εμπιστεύεται και τα προτιμά. Ποιος άλλος θα μπορούσε να είναι ο λόγος;

Η PALTOP δεν έχει το «image» κάποιων παλαιών εταιρειών καθώς είναι εταιρεία 10 ετών. Από την άλλη πλευρά, είναι τίμια οικονομικότατη αλλά σαφώς δεν είναι η φθηνότερη εταιρεία στην αγορά επειδή χρειάζεται να δημιουργήσει ποιοτικά προϊόντα των οποίων η παραγωγή κοστίζει (λογικά πάντα).

Αν λοιπόν αυτή η εταιρεία επιβιώνει και μεγαλώνει σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά, χωρίς να έχει τη μεγαλύτερη ηλικία ή τη χαμηλότερη τιμή, αναρωτιόμαστε ποιο είναι το κριτήριο που κινεί την προτίμηση της αγοράς; Μήπως είναι η ποιότητα και τα αποτελέσματά της; Μήπως διαθέτει την καλύτερη αναλογία value-for-money;

Παρά το νεαρό της ηλικίας τους οι σειρές εμφυτευμάτων της PALTOP έχουν ήδη διακριθεί και βραβευθεί από ευρωπαϊκά ιδρύματα και ερευνητές για την καθαρότητά τους και την ασφάλεια που παρέχουν στους κλινικούς και τους ασθενείς τους. Η αγορά τα εκτιμά για τις λύσεις που παρέχουν, για την απροβλημάτιστη συμπεριφορά τους και τη βιολογική τους απόδοση. Γι’ αυτό η PALTOP πηγαίνει καλά.

Δηλαδή μας λέτε ότι δεν έχει να κάνει με τους δικούς σας χειρισμούς η επιτυχία της Paltop;
Δεν είναι η Ariston που προωθεί την PALTOP σωστά. Στα χέρια οποιουδήποτε σωστού επιχειρηματία θα πήγαινε το ίδιο καλά.

Πιστεύω ακράδαντα πως δεν υπάρχει άλλη εταιρία που παρέχει καλύτερη αναλογία value for money. Πιο επώνυμα προϊόντα υπάρχουν, πιο φθηνά προϊόντα υπάρχουν. Καλύτερη σχέση όμως «value for money» από αυτήν που παρέχει η PALTOP, θεωρώ πως δεν υπάρχει. Γι’ αυτό η κρίση επέδειξε την PALTOP ως λύση επιλογής.

Η αγορά τη δοκίμασε και την αξιολόγησε θετικά. Αν τα προϊόντα της δεν ήταν εξαιρετικά, η αγορά θα τα είχε αποβάλει. Αντιθέτως, αποτελούν επιλογή έμπειρων και απαιτητικών χειρουργών και προσθετολόγων.

Η κρίση σας βοήθησε κι όχι η τύχη;
Τι σημαίνει κρίση; Κρίση είναι το ουσιαστικό που βγαίνει από το ρήμα κρίνω, αξιολογώ. Περίοδος κρίσης σημαίνει πως είμαστε σε μία περίοδο όπου ο καθένας αξιολογεί και εξορθολογίζει περισσότερο από ποτέ τα έξοδα του καθότι τα διαθέσιμα χρήματα λιγοστεύουν.

Ο κριτής που είναι η αγορά, σε περίοδο όπου τα διαθέσιμα χρήματα λιγοστεύουν, μας αξιολογεί και λέει: «Η κρίση μου είναι θετική, σε στηρίζω». Ή: «Η κρίση μου είναι αρνητική, δεν αξίζεις να σε στηρίξω». Υπάρχει συνεχής αξιολόγηση, συνεχής κρίση υπό αυτήν την έννοια.

«Τύχη» για μένα είναι αυτό που έχουμε δουλέψει και αξίζουμε. «Τύχη» είναι καλά προετοιμασμένη ευκαιρία. Αποδίδουμε στην «τύχη» καταστάσεις για να μειώσουμε την υπευθυνότητα μας και στα θετικά και στα αρνητικά.

Στα αρνητικά λέμε ότι ήμαστε άτυχοι επειδή δεν θέλουμε να παραδεχτούμε ότι δεν ήμασταν ικανοί, ότι οι πράξεις και η συμπεριφορά μας προκάλεσαν το ανεπιθύμητο. Όπως και αν επιτύχουμε κάτι, λέμε «έτυχε» και όχι «ήμουν ικανός» ώστε να μην αναμένεται να το επαναλάβουμε. Ονομάζουμε τύχη ή ατυχία την ανευθυνότητα, όπως και να το δεις.

Αγαπάτε τα λάθη σας;
Δεν τα αγαπάω, αλλά μαθαίνω από αυτά. Είναι πάντα εκπαιδευτικά, αρκεί να παίρνω τα μαθήματά μου, να επαναπρογραμματίζομαι και να μην τα επαναλαμβάνω. Είναι ο εκπαιδευτικός μηχανισμός, που μας δείχνει τα όρια μεταξύ του αποτελεσματικού και του επιζήμιου.

Για να φτάσετε σήμερα εδώ που είστε πόσα εμπόδια περάσατε;
Αμέτρητα! Αλλά δεν με τρομάζουν. Τα εμπόδια είναι τα σκαλοπάτια που μας δείχνουν πόσο πρέπει να ανέβουμε, πόσο χρειάζεται να βελτιωθούμε ώστε να τα ξεπεράσουμε και να φτάσουμε πιο κοντά στους στόχους μας. Οι στόχοι μας είναι πάντα σε υψηλότερο επίπεδο από όπου βρισκόμαστε σήμερα, φυσικά, διαφορετικά δεν θα ήταν ενδιαφέροντες. Έχουν «υψομετρική διαφορά» από το επίπεδο που βρισκόμαστε. Πώς γεφυρώνονται οι υψομετρικές διαφορές; Με σκαλοπάτια. Αυτά τα σκαλοπάτια είναι τα εμπόδια. Τα ανεβαίνεις – φτάνεις. Τα αγνοείς – παραπατάς.

Τα εμπόδια μπορεί να είναι εξωγενή αλλά και εσωτερικά, που είναι τα πιο ισχυρά. Η κατάκτησή τους είναι η επιτυχία, είναι η πρόοδος.

Είστε πανταχού παρών και υποστηρίζετε το χώρο συμμετέχοντας σχεδόν σε όλα τα σεμινάρια, ημερίδες, συνεδρία. Γιατί το κάνετε αυτό και πόσο αποδοτικό είναι;
Η πρόθεσή μου είναι να μπαίνω στα παπούτσια του πελάτη μου και να λειτουργώ όπως θα τον ευχαριστούσε. Θα μου άρεσε να βλέπω παρούσα στις εκδηλώσεις και διάφορες διοργανώσεις την εταιρεία που στηρίζω και επιλέγω ως προμηθευτή μου.

Είναι και θέμα ανταπόδοσης. Είναι βασικά ευκαιρία να βλεπόμαστε. Για να συντηρείται μια σχέση με κάποιον που μας ενδιαφέρει πρέπει να τον βλέπουμε και να μας βλέπει. Η αγορά αναμένει ότι μέρος των χρημάτων που μας δίνει επιστρέφουν σ’ αυτήν. Η λογική μας είναι: Υπάρχουμε, βλεπόμαστε, ανταποδίδουμε, συντηρούμε τη σχέση μας, βοηθάμε μέσω χορηγιών να πραγματοποιηθούν χρήσιμες για όλους εκδηλώσεις.

Η συνείδησή σας είναι η κα Κατερίνα Νάστου – Παγκράτη και για τα καλά και για τα άσχημα; Σας προστατεύει;
Ό,τι έχει δημιουργηθεί στην εταιρεία το έχουμε δημιουργήσει μαζί με την Κατερίνα.

Το πρώτο μας γραφείο ήταν ένας καναπές στο σπίτι μας και δεν είναι μακριά αυτή η εποχή, ήταν μόλις 7 χρόνια πριν.

Αν δεν υπήρχε η Κατερίνα δεν ξέρω πως θα ήταν σήμερα η Ariston. Διαφορετική! Από τότε που ήμουν στα δύσκολα, η Κατερίνα συμπορεύτηκε και με στήριξε πνευματικά και ψυχικά. Εκτός από ιδανική σύντροφος, σύζυγος, είναι και άξια συνεργάτης επιλογής!

Η θέση της είναι στην κορυφή της οργάνωσης της λειτουργίας μας. Είναι το πρώτο αισθητήριό μου μέσα στην εταιρεία. Πολλές φορές γίνεται μια καλόπιστη, δημιουργική αντιπολίτευση. Είναι στήριγμα και πόλος σταθερότητας.

Δοκιμάζεται η σχέση σας επειδή δουλεύετε μαζί;
Διαχωρίζουμε τη δουλειά από την σχέση μας. Ένας ωραίος κανόνας που έχουμε βάλει είναι πως ζευγάρι είμαστε στο σπίτι μας. Μέσα στην εταιρεία έχουμε διακριτές θέσεις, υποχρεώσεις και λειτουργίες και τις τηρούμε. Η Κατερίνα αν δεν ήταν το στέλεχος που έχει αποδείξει ότι είναι, δεν θα είχε θέση στην εταιρεία επειδή είναι σύζυγός μου.

Βέβαια, θα έχετε ακούσει να λένε ότι η καθημερινότητα τρώει τα όνειρα. Τι κάνετε γι’ αυτό; Γνωρίζω ότι δουλεύετε πολύ. Συνεχίζετε να ονειρεύεστε;
Είναι αλήθεια πως το καθημερινό πλυντήριο της δουλειάς, μας κάνει συχνά να ξεχνάμε να ονειρευόμαστε. Γι’ αυτό έχουμε θεσπίσει ένα χρόνο μέσα στο πρόγραμμα μας, βγαίνουμε εκτός δουλειάς, συζητάμε και ονειρευόμαστε. Δεν το καταφέρνουμε πάντα, αλλά υπάρχει και μας θυμίζει τι είναι το σωστό. Φυσικά έχουμε όνειρα για τη ζωή και τη δουλειά μας. Τα όνειρα είναι καύσιμο, είναι ώθηση, είναι φάρος.

Τι άλλους στόχους έχετε; Κάποιος θα έλεγε γιατί δεν αναπαύεται στις δάφνες του.
Κατ’ αρχήν, δεν είμαστε σε σημείο που μας επιτρέπει να «αναπαυθούμε». Δεν υπάρχουν δάφνες. Αφετέρου, αν κάτι δεν πηγαίνει πάνω, πηγαίνει κάτω. Τίποτα δεν μένει σταθερό στη φύση.

Πρέπει να τροφοδοτούμε συνεχώς τις μηχανές να παράγουν κίνηση και έργο. Ακόμα και αν υπήρχε αυτό που περιγράφετε, και πάλι θα προτιμούσαμε τη δράση, την συνεχή βελτίωση και αναζήτηση. Είναι ένα όμορφο ταξίδι που μας ικανοποιεί και μας γεμίζει.

Σαφώς και υπάρχουν στόχοι, τόσο άμεσοι όσο και απώτεροι για συνεχή βελτίωση και ανανέωση.

Όπως γνωρίζετε, η εταιρεία μας δεν είναι ένα super market, είμαστε μάλλον μια boutique με λίγα και αυστηρά επιλεγμένα προϊόντα. Αν μπορέσουμε να διασφαλίσουμε πως η εισαγωγή νέων προϊόντων στον κατάλογό μας θα γίνει με είδη που πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις, ναι θα το επιδιώξουμε.  Ήδη προσθέσαμε στον κατάλογό μας ορισμένα νέα, εξαιρετικά και καινοτόμα προϊόντα. Παρέχουμε πλέον και υπηρεσίες στο πεδίο της ψηφιακής εμφυτευματολογίας που σύντομα θα γίνουν πιο προσιτές στον μέσο Έλληνα οδοντίατρο.

Ποιά είναι η καινοτομία της Ariston στην αγορά;
Εμείς στην Ariston δεν θεωρούμε τον πελάτη μας δεδομένο. Κανένας δεν μας οφείλει τα χρήματα του.  Χωρίς τους πελάτες μας που επιλέγουν τη συνεργασία μας, τα προϊόντα και τα καταστήματά μας δεν θα είχαν καμία αξία επιβίωσης για εμάς. Ποιός είναι ο μετατροπέας των προϊόντων μας σε χρήματα που χρειαζόμαστε για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε και να είμαστε υγιείς ως εταιρεία;

Ο Οδοντίατρος, ο πελάτης μας. Μας είναι απαραίτητος. Γι’ αυτό του δίνουμε τη φροντίδα μας, την αγάπη μας και τα καλύτερα προϊόντα, ώστε να έχει λόγους να εξακολουθεί να μας επιλέγει. «Άριστον χωρίς μέτρο» – αυτή είναι η καινοτομία μας στην αγορά.

Τι είναι αυτό που σας κάνει ευτυχισμένο σαν άνθρωπο και επιχειρηματία;
Επαγγελματική ευτυχία για εμάς είναι η ειλικρινής αναγνώριση από τον πελάτη μας.

Πόσο μεγάλη είναι η χαρά μας όταν ακούμε « Ευχαριστώ, κάνατε ότι υποσχεθήκατε, είστε πολύ καλοί συνεργάτες » !

Ευτυχία για εμάς είναι να έχουμε ευχαριστημένους πελάτες, τόσο από εμάς όσο και από τα προϊόντα μας, και να μιλάνε με καλά λόγια για εμάς.

Ευτυχία για εμάς είναι να παίρνουμε έγκριση από τη συνείδησή μας πως έχουμε δώσει τον καλύτερό μας εαυτό.

Ευτυχία για εμάς είναι να βλέπουμε τα προϊόντα μας να παράγουν τα καλύτερα αποτελέσματα για αυτούς που μας εμπιστεύονται και για τους ασθενείς τους. Να δικαιώνονται οι πελάτες μας για την εμπιστοσύνη τους σε εμάς και να μας θεωρούν αυτό που ονειρευόμαστε να είμαστε:

« Συνεργάτες Επιλογής » !