« Όσο περισσότερο η τεχνολογία θωρακίζει την καλή διάγνωση, τόσο θα οδηγούμαστε σε αρτιότερα πρωτόκολλα »
Γράφει η Ελευθερία Γεωργοπούλου
Σύμφωνα με ένα παλιό γνωμικό « Τίποτα δεν μπορεί να φυτρώσει στην σκιά ενός μεγάλου δέντρου ».
Ο κος Μιχάλης Διοματάρης, Οδοντίατρος, παρά το νεαρό της ηλικίας του, και παρότι βρέθηκε στην σκιά μεγάλων δέντρων δείχνει να …”φύτρωσε”.
Πρόκειται για έναν Οδοντίατρο παθιασμένο με την δουλειά του, ενώ φαίνεται το πόσο γρήγορα εξελίσσεται και πόσο ωριμάζει επαγγελματικά με τους δικούς του όμως όρους, στο δύσβατο πλέον και απαιτητικό χώρο της Οδοντιατρικής.
Επιδεικνύει- για αυτούς που τον γνωρίζουν από πρώτο χέρι- μια σπάνια ικανότητα να μαθαίνει και μια μεγαλοπρέπεια στο να παρέχει αφειδώς τις γνώσεις του, ενώ όταν καθοδηγεί καταφέρνει να εμπνέει σεβασμό και ήθος.
Κυρίες και κύριοι ο κος Μιχάλης Διοματάρης στο toothnews.gr μας αποκαλύπτεται.
Κύριε Διοματάρη σπουδάσατε αυτό που θέλατε; Και γιατί επιλέξατε την Οδοντιατρική;
Στη ζωή μου νιώθω ευλογημένος, διότι από μικρό παιδί που θυμάμαι τον εαυτό μου έτρεχα και έπαιζα στο οδοντοτεχνικό εργαστήριο του πατέρα μου. Η φυσική ροπή του να ασχοληθώ με τα δόντια ήταν προδιαγεγραμμένη στο υποσυνείδητο, και τελικά το συνειδητό αποφάσισε πρακτικά χωρίς αντίπαλο!
Πείτε μου ένα χώρο που επίσης διεκδικούσε τότε το ενδιαφέρον σας εκτός της ιατρικής.
Η μουσική απαρτίζει τον άλλο πόλο του εαυτού μου. Η σύνθεση και η στιχουργική αποτελούν τη διέξοδο των σκέψεων και των συναισθημάτων μου. Αν δεν ακολουθούσα την οδοντιατρική, σίγουρα θα προσπαθούσα επαγγελματικά, και όχι όπως τώρα ερασιτεχνικά, να εξωτερικεύσω τον κόσμο μου.
Τα σεμινάρια Posterior και Anterior έχουν γίνει σημείο αναφοράς για την καριέρα σας; Θα συνεχίσετε με αυτή την εκπαιδευτική «κατηγορία»;
Τα σεμινάρια αυτά έχουν στηθεί με γνώμονα την αντικειμενικά επιστημονική προσέγγιση της θεματολογίας που καλύπτεται. Έχω θέσει εαυτόν στρατιώτη στο βωμό της εκπαίδευσης, επομένως αυτή η δραστηριότητα θα περιτριγυρίζει πάντοτε τις αληθινές ανάγκες των συναδέλφων μου και όχι αυστηρά ό,τι επιτάσσει η εκάστοτε εποχή.
Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες διαφόρων επιπέδων και κατευθύνσεων, που απευθύνονται σε κάθε Οδοντίατρο και Οδοντοτεχνίτη, τα σεμινάρια δηλαδή, πόσο απαραίτητα είναι και πόσο σωστά γίνονται; Πείτε από τη θέση του εισηγητή και του συμμετέχοντα.
Ξεκινώντας από το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, θα ήθελα να αναφέρω τη δική μου αρχή πως εισηγητής και εκπαιδευόμενος οφείλουν να δρουν ως ένα σώμα.
Εκεί θεωρώ πως εγκλωβίζεται και η αληθινή ουσία της χημείας των δύο μερών, οπότε όροι σωστό ή λάθος στο δικό μου το μυαλό μεταφράζονται ως καλή ή κακή αλληλεπίδραση εισηγητή-εκπαιδευόμενου.
Εάν κάποιος εκπαιδευτής επιθυμεί να συνεχίζει να προσφέρει εκπαίδευση σε βάθος χρόνου, οφείλει με τη σειρά του να εκπαιδεύεται εσαεί και να μην επαναπαύεται στην πεπατημένη.
Έτσι, γυρίζοντας στο πρώτο σκέλος της ερώτησης, θεωρώ πως οι μετεκπαιδευτικές δραστηριότητες σαφώς και πρέπει να αποτελούν στόχο των οδοντιάτρων και οδοντικών τεχνολόγων, γιατί στο τέλος της ημέρας η νέα γνώση μεταβιβάζεται άμεσα στον αληθινό αποδέκτη αυτής της αλυσίδας, που είναι ο ασθενής.
Αρκούν τα σεμινάρια; Δηλαδή μετά την εκπαίδευση οι συμμετέχοντες γυρνούν στα ιατρεία τους ή στα εργαστήριά τους και εφαρμόζουν ότι μάθανε π.χ το Σαββατοκύριακο;
Με την πληθώρα των σεμιναρίων που υπάρχουν σήμερα, θεωρώ πως οι οδοντίατροι και οι οδοντικοί τεχνολόγοι έχουν την ποικιλία να επιλέξουν αυτό που ταιριάζει στα δικά τους δεδομένα και ανάγκες. Από εκεί και πέρα, η δική μου κοσμοθεωρία είναι ότι οφείλω στο τέλος της ημέρας να φεύγει κάθε εκπαιδευόμενος με τουλάχιστον ένα νέο ερέθισμα για κλινικά του πρωτόκολλα.
Υπάρχουν και πολλοί και καλοί γιατροί. Αλλά η ικανότητα του «διακρίνεσαι» και να στο αναγνωρίζουν είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Ποιο είναι το μυστικό σας;
Νομίζω πως η διάκριση του καθενός μας οφείλει να κινείται με γνώμονα όχι το πεδίο των συναδέλφων, αλλά αυτό των ασθενών. Η εμπιστοσύνη και η αγάπη τους στην ιατρική μας ιδιότητα είναι το αέναο κίνητρο να συνεχίζει κάποιος να επιμορφώνεται και να εξελίσσεται στον τομέα μας. Αυτό θεωρώ πως είναι και το μυστικό, να νιώθεις πάντοτε νέος και ‘μικρός’ ως προς την προσφορά στην οδοντιατρική κοινότητα.
Μία μεγάλη γκάμα βιολογικών προϊόντων οστικής ανάπλασης, εμφυτεύματα, νέα υλικά νέες τεχνικές, ψηφιακή τεχνολογία, 3D εκτύπωση υπάρχουν πλέον στην διάθεση της οδοντιατρικής . Που βαδίζει η επιστήμη σας;
Νιώθω πως ανήκω στην ευλογημένη γενιά των οδοντιάτρων, με την ταχέως απορρόφηση των νέων τεχνολογιών στην επιστήμη μας, όπου θα δύναται στο μέλλον να παρέχει τελείως εξατομικευμένες και προβλέψιμες υπηρεσίες στους ασθενείς. Όσο περισσότερο η τεχνολογία θωρακίζει την καλή διάγνωση, τόσο θα οδηγούμαστε σε αρτιότερα πρωτόκολλα.
Ανήκετε στη νέα γενιά οδοντιάτρων που έχουν όραμα και δουλεύουν πολύ. Η οδοντιατρική συνεχίζει να σας εμπνέει; Τι στόχους έχετε για το μέλλον;
Η τύχη της ζωής με κλήρωσε να ανήκω στη γενιά των οδοντιάτρων που γεννήθηκαν ακριβώς στην αρχή της κρίσης στη χώρα μας. Αυτό μου έδωσε το κίνητρο να βάζω ως προτεραιότητα την καλή υγεία του ασθενούς και τη συναισθηματική του βελτίωση, όσο μπορώ από την πλευρά της ειδικότητάς μου.
Όταν καταφέρνεις να επιστρέφεις το χαμόγελο στο στόμα και στα μάτια των ασθενών, αυτό και μόνο αποτελεί έμπνευση όχι μόνο για το παρόν, αλλά και το μέλλον στη συγκεκριμένη ειδικότητα που θα συνεχίζω να υπηρετώ.
Υπάρχει ένας άνθρωπος που θα μπορούσε να είναι η ιδανική παρέα σας στη δουλειά και στη ζωή;
Έχω την ευλογία η αδελφή μου να είναι και εκείνη οδοντίατρος, ώστε οι κοινές ώρες στη ζωή και στη δουλειά να την καθιστούν αναπόσπαστο άτομο της ζωής μου σε όλες τις εκφάνσεις της.
Υπάρχει μια αναγκαιότητα, λένε, στον άνθρωπο να περάσει από αυτή τη ζωή και να αφήσει ένα στίγμα, μια υπογραφή. Το δικό σας ποιο θέλετε να είναι;
Η δική μου κοσμοθεωρία με καθοδηγεί στο να συνεχίζω να προσπαθώ για τη βελτίωση των παρεχόμενων οδοντιατρικών υπηρεσιών, κυρίως στο κομμάτι της πρόληψης, και δευτερευόντως σε αυτό της παρέμβασης.
Νομίζω πως εκεί πρέπει να στοχεύσουμε ως νεώτερες γενιές, στη βαθιά εκπαίδευση των ασθενών και στην ίαση των οδοντιατρικών νόσων πρωτίστως, και στη συνέχεια στην εξιδανίκευση των θεραπευτικών πρωτοκόλλων.
Όσον αφορά στο κομμάτι του εαυτού μου που έχει ταχθεί στην εκπαίδευση, η επιθυμία μου είναι να συνεχίζω να αποτελώ κίνητρο για τις νεώτερες γενιές να αγαπήσουν αληθινά αυτό που κάνουν και να καταφέρουν να ξεπεράσουν τους μέντορές τους, με σκοπό την εξέλιξη της επιστήμης μας.
Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας!
Εγώ σας ευχαριστώ.