« Ποιοί είναι η Μυρτώ & ο Λεωνίδας Μαγκριώτη; Μια συνέχεια ή καταλύτες και leaders στην αγορά; »
Γράφει η Ελευθερία Γεωργοπούλου (Υπεύθυνη Επικοινωνίας του toothnews)
Η Mυρτώ και ο Λεωνίδας Μαγκριώτη δύο καταξιωμένοι πλέον επιχειρηματίες, με υπόβαθρο το επιχειρηματικό πνεύμα της οικογένειας, δεν επιδιώκουν την ενηλικίωση της επιχείρησής τους, όσο την βελτίωση και την επέκτασή της. Διάλεξαν το μακρύ, αλλά σίγουρο δρόμο της εδραίωσης στον οδοντιατρικό – οδοντοτεχνικό χώρο με την επωνυμία Dental Vision.
Μια εταιρεία που συνεχώς ανανεώνεται και προτείνει λύσεις, νέα προϊόντα, νέα κίνητρα, νέες αγορές.
Ας τους γνωρίσουμε μέσα από την κοινή συνέντευξη που παρεχώρησαν στο toothnews.gr και ας εμπνευστούμε από την αισιοδοξία τους και την ειλικρινειά τους
Πρώτα απ’ όλα, για τον κόσμο που δε σας ξέρει σαν αδελφοί Μαγκριώτη, θέλω να μας πείτε λίγα λόγια για σας, πώς ξεκινήσατε, με τι έχετε ασχοληθεί, τι σπουδάσατε … και έπειτα να μας παρουσιάσετε την Dental Vision.
Μυρτώ: Είμαι προγραμματίστρια και μετά σπούδασα διαφήμιση, σε συνολικά 4 χρόνια στο Λονδίνο. Η πρώτη μου δουλειά ήταν για δύο χρόνια στην διαφημιστική Adel/Saatchi&Saatchi στην Αθήνα στο τμήμα μηχανογράφησης, όπου έφτιαχνα προγράμματα για διαφήμιση. Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία, γιατί είδα τη λειτουργία μιας πολυεθνικής εταιρίας σαν υπάλληλος. Είχα την τύχη να είναι διευθυντής τότε, ένας χαρισματικός άνθρωπος με όραμα, που επένδυε σε νέους ανθρώπους και πίστευε στην ομαδικότητα. Έκτοτε έκανα πολλές δουλειές, αλλά τα τελευταία 13 χρόνια δουλεύω παράλληλα ως βοηθός παραγωγής της Άλκηστης Πρωτοψάλτη! Η συγκεκριμένη δουλειά με έχει βοηθήσει να γίνω πολύ οργανωτική και επικοινωνιακή.
Λεωνίδας: Εγώ σπούδασα στην Αμερική Οικονομικά και τα πρώτα χρόνια. μεταξύ σπουδών και ναυτικού, δούλεψα στην εταιρία οδοντιατρικών του παππού μας “ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ ΕΒΕΠΕ“, τη “μαμά” της Dental Vision, όπου είχα την ευκαιρία να μάθω τη δουλειά. Αργότερα και για πολλά χρόνια πριν την Dental Vision, ακολούθησα το δικό μου δρόμο και υπήρξα συνέταιρος στην εταιρεία που αντιπροσώπευε το σύστημα Nespresso στην Ελλάδα, την οποία ουσιαστικά ξεκινήσαμε δύο άτομα. Αυτή η δουλειά μου προσέφερε πάρα πολλά, κυρίως όμως την εμπειρία στον τομέα των πωλήσεων αλλά και στην επικοινωνία με τον πελάτη αλλά και τους συνεργάτες μου. Πλέον, παράλληλα με την Dental Vision ασχολούμαι πολύ και με άλλες επιχειρήσεις, καθώς διατηρώ με δύο συνεταίρους εταιρεία consulting στο χώρο του φαρμάκου, καθώς επίσης και άλλη εταιρεία εμπορομεσιτική (μεσολαβούμε σε εμπορικές συμφωνίες σε όλο τον κόσμο).
Μ.&Λ.: H Dental Vision ιδρύθηκε το 2005. Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε και το κυριότερο να διατηρήσουμε μια εταιρία με αξίες και ηθική, ανταγωνιστική και σύγχρονη, με παρόν αλλά και μέλλον στο χώρο. Η ραχοκοκαλιά για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι για εμάς, καταρχήν το προσωπικό, χωρίς το οποίο, ότι προϊόν και να έχεις, δεν μπορείς να το υποστηρίξεις σωστά. Νέοι λοιπόν, αλλά και καταξιωμένοι άνθρωποι του κλάδου, που συνδυάζουν κέφι για δουλειά αλλά και εμπειρία, συνθέτουν το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρίας μας.
Διαθέτουμε προϊόντα από μεγάλους οίκους, είτε ως εισαγωγείς κατά αποκλειστικότητα ή μη, είτε ως sub-dealers, με στόχο να μπορούμε να καλύψουμε όλες τις ανάγκες των πελατών μας, με ποιοτικά προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές και το κυριότερο, έχοντας σε βάθος γνώση της χρήσης του κάθε προϊόντος. Οι σημαντικότερες εταιρίες μας είναι η Ivoclar Vivadent, W&H, Komet, Dentsply (AstraTech Dental System), Renfert, Dentona, Sendoline, Effegi Brega, a+d, N&V, Ultradent και άλλες.
Για να μπορούμε να παρέχουμε την ταχύτερη και καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση σε όλους τους πελάτες, προσπαθούμε να γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι. Για αυτόν το σκοπό, διοργανώνουμε εκπαιδευτικά σεμινάρια και χτίζουμε δίκτυο πωλήσεων με αξιόπιστους συνεργάτες σε όλη τη χώρα. Διαθέτουμε και υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη, ώστε να μπορούμε κεντρικά, να εξυπηρετούμε πιο γρήγορα όλη τη Βόρειο Ελλάδα. Όμως, επειδή η εξυπηρέτηση του πελάτη μας δεν σταματά στην πώληση, διαθέτουμε οργανωμένο τμήμα service, με πιστοποίηση από όλους τους οίκους που αντιπροσωπεύουμε.
Τέλος, πιστεύουμε ότι το ομαδικό πνεύμα καταφέρνει πολλά, γι’ αυτό επιζητούμε τη συνεργασία και ανάμεσά μας αλλά και με τους συνεργάτες και τους πελάτες μας.
Τι σας έκανε να ξεκινήσετε και ν’ αναπτύξετε μια τέτοια εταιρεία;
Μ.&Λ.: Ο παππούς μας, Λεωνίδας, πάντα πρωτοπόρος και με επιχειρηματικό μυαλό, είχε πριν πολλά χρόνια, ανοίξει την ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ ΕΒΕΠΕ, με αντικείμενο το εμπόριο οδοντιατρικών ειδών. Εκείνη η εταιρία λοιπόν, δημιουργήθηκε, αναπτύχθηκε και μεσουράνησε τη χρυσή εποχή προ ευρώ, όταν οι έμποροι ήταν λίγοι, οι αντιπροσωπείες προφέρονταν εύκολα σε αυτούς και σχεδόν πάντα με αποκλειστικότητα! Την εταιρία αυτήν, που εξελίχθηκε σε μια από τις μεγαλύτερες στο χώρο, ανέλαβε αργότερα ο θείος μας Άλκης. Δυστυχώς όταν εκείνος έφυγε ξαφνικά από τη ζωή, η εταιρία έκλεισε αναγκαστικά.
Η απόφαση να ανοίξουμε μια αντίστοιχη εταιρία ήταν του Λεωνίδα, ο οποίος έχοντας δουλέψει για κάποια χρόνια στην ΕΒΕΠΕ γνώριζε τη δουλειά και τις προοπτικές της. Οι αντιπροσωπίες υπήρχαν και για εμάς αυτή η απόφαση ήταν σαν μια φυσική εξέλιξη. Πέσαμε κατευθείαν στα βαθιά, αφού ξεκινήσαμε με 15 άτομα προσωπικό και μέσα σε 2 μήνες με άλλα 8 στη Θεσσαλονίκη. Βασιστήκαμε στη συνεργασία με ανθρώπους που είχαν τεράστια εμπειρία στο χώρο και με τη δική μας πινελιά, δημιουργήσαμε μία εταιρία για την οποία είμαστε και σήμερα περήφανοι. Οι πρώτες συναντήσεις, ο αρχικός συντονισμός, οι συνεννοήσεις, ξεκίνησαν στο σαλόνι του σπιτιού μου, (μας εκμυστηρεύεται η Μυρτώ) καθώς δεν υπήρχε έτοιμος χώρος για να βρισκόμαστε όλοι μαζί. Ο ενθουσιασμός για τη δημιουργία κάτι νέου αλλά και ταυτόχρονα γνώριμου ήταν μεγάλος. Την συνέχεια την γνωρίζετε…
Ο ρόλος ο δικός σας Μυρτώ ποιός είναι ακριβώς αυτή τη στιγμή; Είστε κυρίως marketing section ή περισσότερο διοικείτε και ποιός του αδελφού σας Λεωνίδα ;
Μυρτώ: Τα πρώτα χρόνια, ο ρόλος μου ήταν περισσότερο συμβουλευτικός και η ενασχόλησή μου με την εταιρία αφορούσε μόνο το σχεδιασμό όλου του έντυπου υλικού και της διαφήμισης. Με την αρχή της κρίσης χρειάστηκε να ασχοληθώ πιο ενεργά με όλη την εταιρία. Για να μην μπλέκουμε ο ένας με τον άλλον χωρίσαμε, όσο αυτό είναι δυνατόν, τις αρμοδιότητες. Ο Λεωνίδας είναι Διευθύνων Σύμβουλος και ασχολείται με όλες τις επαφές με τους οίκους του εξωτερικού, διαπραγματεύσεις κλπ, καθώς και την επικοινωνία με μεγάλους πελάτες. Εγώ, εκτός από το διαφημιστικό κομμάτι, έχω αναλάβει τη διοίκηση προσωπικού, παραγγελίες, μηχανοργάνωση, logistics, με λίγα λόγια ότι έχει να κάνει με την εσωτερική λειτουργία της εταιρίας και από κοινού παρακολουθούμε τα οικονομικά.
Λεωνίδας: Να συμπληρώσω, πως το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή με την αδελφή μου μοιραζόμαστε πολλά κομμάτια της δουλειάς, δεν σας κρύβω ότι με ανακουφίζει πολύ, καθώς στο παρελθόν ένιωθα μεγάλη πίεση με το στήσιμο και την ανάπτυξη της επιχείρησης.
Ποιό είναι το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει ένας επιχειρηματίας για να τα καταφέρει αυτή την περίοδο;
Μ.: Εκτός από τα βασικά στοιχεία ενός manager, θεωρώ ότι πρέπει να είναι ταχυδακτυλουργός με όραμα και αισιοδοξία. Το πιο βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η κάθε επιχείρηση αυτή τη στιγμή είναι η έλλειψη ρευστότητας. Από την μια, η αφερεγγυότητα της χώρας έχει μειώσει δραματικά την πίστωση από τους οίκους του εξωτερικού και από την άλλη τα φοροεισπρακτικά μέτρα έχουν στραγγαλίσει τη ρευστότητα της Ελληνικής αγοράς.
Το αποτέλεσμα είναι ότι ο κάθε επιχειρηματίας καλείται να κάνει την τράπεζα χρηματοδοτώντας τον πελάτη που ζητάει πίστωση, πληρώνοντας ταυτόχρονα και τον προμηθευτή για να μπορέσει να πάρει εμπόρευμα! Άρα πρέπει να κάνει ταχυδακτυλουργικά κόλπα για να τα φέρει βόλτα κάθε μήνα, το οποίο δεν μπορεί να καταφέρει αν δεν διαθέτει όραμα για το που θέλει να πάει την εταιρία του και αισιοδοξία για το μέλλον ώστε να παίρνει δύναμη.
Λ.: Γερό στομάχι και καλή διαίσθηση. Να συλλέγει όλες τις πληροφορίες για να μπορεί να πάρει τις σωστές αποφάσεις και στο τέλος να πράττει σύμφωνα με τη διαίσθησή του και να μην επηρεάζεται από ότι μπορεί να συμβαίνει γύρω του. Δεν υπάρχει κανένας που να μπορεί να σου πει τι να κάνεις ή τι να μην κάνεις από τη στιγμή που εμπιστεύεσαι το μυαλό σου και τη διαίσθησή σου.
Πολλά τα προϊόντα στην ελληνική αγορά με τι κριτήρια επιλέγετε κάποιο καινούργιο για να είναι ανταγωνιστικό και στην ποιότητα και στην τιμή;
Μ. & Λ.: Το πρώτο κριτήριο το απαντήσατε ήδη εσείς: Κοιτάμε τη σχέση ποιότητας/τιμής. Η τάση στην Ελλάδα αυτή την εποχή είναι τα φθηνά προϊόντα, πολλές φορές άγνωστης προέλευσης και ποιότητας. Εμείς στην Dental Vision χτίζουμε το όνομά μας πάνω στην ποιότητα και την εξυπηρέτηση που προσφέρουμε σε βάθος χρόνου.
Σίγουρα λοιπόν, δεν μας ενδιαφέρουν τα φθηνά, κακής ποιότητας προϊόντα, γιατί πιστεύουμε ότι μακροπρόθεσμα χάνεις χρήματα και καταστρέφεις την φήμη σου. Αυτό που ψάχνουμε είναι να βρούμε προϊόντα που έχουν μια μοναδικότητα ακόμα κι αν η τιμή τους είναι ψηλή. Δεν σας κρύβω ότι σαν επιχειρηματίες ένα ακόμα κριτήριο είναι φυσικά το περιθώριο κέρδους που θα μας επιτρέψει να έχουμε.
Ποιό είναι το πλέον επιτυχημένο προϊόν σας και γιατί.
Μ. & Λ.: Το καινοτόμο IPS e.max της Ivoclar Vivadent για το οποίο είμαστε περήφανοι καθώς όμοιό του δεν υπάρχει παγκοσμίως. Είναι ουσιαστικά ένα ολοκεραμικό σύστημα, που έχει αισθητικά ασύγκριτα αποτελέσματα. Αυτή τη στιγμή το χρησιμοποιούν πάρα πολλά εργαστήρια στην Ελλάδα, ενώ και οι οδοντίατροι πίνουν νερό στο όνομά του. Έχει κερδίσει βραβεία του χώρου επί σειρά ετών και τα αποτελέσματα των κλινικών ερευνών είναι καταπληκτικά!
Πώς ξεπερνάτε τυχόν αποτυχίες;
Λ.: Η αποτυχία είναι μέρος της προσπάθειας. Αν δεν δοκιμάσεις κάτι δεν θα αποτύχεις, αλλά ούτε και θα προχωρήσεις. Το χειρότερο είναι να μην προσπαθείς. Αν μη τι άλλο ο χώρος, ειδικά τα τελευταία χρόνια μας έχει δοκιμάσει σε ανάλογες καταστάσεις αλλά δεν το βάζουμε κάτω. Επίσης, είναι αναζωογονητικό να ξεκινάς κάτι καινούργιο, παρόλο που αυτό μπορεί να έρχεται μέσα από αποτυχία.
Μ.: Προσπαθώ να μαθαίνω από αυτές, να τις προσπερνάω και να ξεκινάω κάτι καινούργιο.
Τι να περιμένουμε από την Dental Vision την νέα χρονιά; Ποιοί είναι οι στόχοι σας για το 2015;
Μ.& Λ.: Η Dental Vision, λόγω της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, πέρασε μια δύσκολη φάση. Αναγκαστήκαμε να κάνουμε περικοπές και να αναδιοργανωθούμε. Κάναμε σημαντικές διορθώσεις και βελτιώσεις στην εταιρία ξεκινώντας από τη βάση που είναι η μηχανογράφηση και προχωρώντας σταδιακά, με μικρά βήματα, σε όλους τους τομείς. Φυσικά όχι χωρίς απώλειες, δυστυχώς! Τώρα είμαστε σε φάση που ξεκινάμε πάλι την ανάπτυξη. Προσλαμβάνουμε νέο προσωπικό και θα συνεχίσουμε και το ’15. Έχουμε μια καταπληκτική ομάδα ανθρώπων που όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Έχουμε δυνατές αντιπροσωπείες με πολύ καλά προϊόντα και στόχος για το 2015 είναι να ξαναμπούμε δυναμικά στην αγορά εδραιώνοντας τη θέση μας σαν μια εταιρία που έχει κύριο χαρακτηριστικό την αξιοπιστία.
Τα σεμινάρια ημερίδες hands on αποδίδουν στην επιμόρφωση και την πώληση ή γίνονται για διαφημηστικούς λόγους;
Μ. & Λ.: Νομίζουμε πως το σαράκι για τη μόρφωση το έχουμε πάρει από τον θείο μας Άλκη, που ήταν φανατικός οπαδός της συνεχούς πληροφόρησης και εκμάθησης, κάτι που προωθούσε συνέχεια και μέσα στην εταιρία.
Εμείς λοιπόν, πιστεύουμε ότι η πώληση δεν σταματάει στην ανταλλαγή του προϊόντος. Ίσως το πιο σημαντικό πράγμα είναι η υποστήριξη του πελάτη πριν και μετά την πώληση, γι’ αυτό και επενδύουμε σε ανθρώπους με εμπειρία στο χώρο αλλά και στη συνεχή τους επιμόρφωση. Θεωρούμε επίσης, ότι όσο πιο καλά γνωρίζει ο πελάτης τον τρόπο χρήσης ενός προϊόντος, τόσο πιο καλά αποτελέσματα θα έχει στη δουλειά του, με αποτέλεσμα να είναι πιο ευχαριστημένος με αυτό, άρα και πιο δύσκολα θα ρισκάρει να το αλλάξει.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, για εμάς, τα σεμινάρια, οι ημερίδες κλπ είναι αναγκαία τόσο για το προσωπικό, όσο και για τους πελάτες μας. Το ότι με αυτόν τον τρόπο διαφημίζεται και η εταιρία είναι ένα παράπλευρο κέρδος!
Ποιά ήταν η καλύτερή σας ιδέα που δεν μπόρεσε να πραγματοποιηθεί στην πορεία της επιχείρησης;
Μ. & Λ.: Χμ, μας έρχονται πολλές στο μυαλό: ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο, ένα e-shop, ένα “κλειστό club” για όσους παίρνουν εμφυτεύματα με ειδικές τιμές και προνόμια, ένας ιδιόκτητος χώρος… Αλλά, ας δούμε τί μας επιφυλάσσει το μέλλον!
Όλα είναι πιθανά!
Γιατί πρέπει οι γιατροί – οδοντοτεχνίτες να προτιμήσουν την Dental Vision κι όχι άλλη εταιρεία;
Μ. & Λ.: Γιατί βάζουμε πάνω απ´ όλα την εξυπηρέτηση του πελάτη. Γιατί διαθέτουμε έμπειρο προσωπικό πάνω στο οποίο μπορούν να βασιστούν για να τους δώσουν λύσεις σε όποιο πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπίσουν. Γιατί έχουμε μεγάλη γκάμα από πολύ καλά και ποιοτικά προϊόντα, των οποίων τη χρήση γνωρίζουμε ώστε να μπορούμε να τους καθοδηγήσουμε όπου χρειαστεί. Γιατί έχουμε άψογο service. Γιατί ότι λέμε το κάνουμε.
Η Οδοντιατρική εξελίσσεται και έχει μέλλον λένε κάποιοι αισιόδοξοι, εσείς τι λέτε; Πώς βλέπετε να εξελίσσονται τα πράγματα;
Μ. & Λ.: Σίγουρα η οδοντιατρική παγκοσμίως εξελίσσεται, όμως στην Ελλάδα οι προοπτικές, όσον αφορά τους εμπόρους, δεν ξέρουμε αν είναι και τόσο αισιόδοξες. Θεωρούμε ότι ο εμπορικός κλάδος έχει δυστυχώς, όπως τόσοι άλλοι στην Ελλάδα, πολλές στρεβλώσεις.
Οι εταιρίες είναι πολλές, οι αντιπροσωπίες μετρημένες, ο ανταγωνισμός πολύ μεγάλος και όλοι κάνουν ότι μπορούν για να σταθούν στην αγορά, συμπιέζοντας τις τιμές και το ήδη, κατά πολύ, περιορισμένο περιθώριο κέρδους τους. Φυσικά όταν μιλάμε για περιθώρια, δεν μιλάμε για εξωφρενικά νούμερα, αλλά για τα λογικά πλαίσια που φτιάχνουν μια υγιή επιχείρηση και το λέμε αυτό, γιατί υπάρχει μια πολύ λανθασμένη εικόνα στην αγορά που οφείλεται σε παλαιότερες πρακτικές, αλλά και ιδιαιτερότητες της αγοράς (βλέπε προ ευρώ διακυμάνσεις συναλλάγματος, στοκ, τρόποι πληρωμής, κλπ).
Πιστεύουμε λοιπόν, ότι αυτές οι σημερινές συνθήκες, σε συνδυασμό με την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας φέρνει αναγκαστικές ανακατατάξεις στο χώρο. Έχουν ξεκινήσει να γίνονται διορθώσεις στην αγορά. Εταιρίες κλείνουν και άλλες δυναμώνουν. Ταυτόχρονα η απαίτηση των καιρών να γίνονται οι πληρωμές πιο σύντομα, μας κάνει όλους πιο νοικοκυρεμένους (ακόμα αν και αυτό μας δυσκολεύει όλους εκ πρώτης). Όμως, αυτό που αξίζει να σημειώσουμε είναι ότι μέσα από αυτόν τον αγώνα των εμπόρων, κερδισμένος είναι οπωσδήποτε ο τελικός πελάτης (οδοντίατρος ή τεχνίτης).
Το σίγουρο είναι πάντως, ότι όποιος καταφέρει να επιβιώσει από αυτήν την κατάσταση, μακροπρόθεσμα θα βγει πιο οργανωμένος και ενισχυμένος, σε μια αγορά που ελπίζουμε να λειτουργεί κάτω από πιο υγιείς συνθήκες, χρησιμοποιώντας δημιουργικά όλες τις δυνατότητες που θα δίνει η εξέλιξη της οδοντιατρικής για την ανάπτυξη του κλάδου.
Με ποιούς συνεργάζεστε καλύτερα γιατρούς ή τεχνίτες;
Μ. & Λ.: Δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε συγκεκριμένο κλάδο, αλλά ανθρώπους. Σίγουρα έχουμε πολύ καλούς συνεργάτες και από τους 2 χώρους με τους οποίους έχουμε πολύ καλές και μακροχρόνιες συνεργασίες. Η βάση αυτών των σχέσεων είναι η αμοιβαία εκτίμηση και οι ειλικρινείς συναλλαγές.
Είστε από τους leaders στην αγορά, από πού εμπνέεστε και συνεχίζετε σ΄αυτούς τους ρυθμούς;
Μ. & Λ.: Από το όραμα να γίνουμε μια εταιρία πρότυπο και για τους πελάτες αλλά και για τους εργαζόμενους σε αυτήν.
Από τις ελληνικές εταιρείες ποιάν ξεχωρίζετε; Υπάρχει κάποια που θαυμάζετε τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει;
Μ. & Λ.: Υπάρχουν πολλές καλές εταιρίες στην Ελλάδα και δεν θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε μία. Μπορούμε όμως, να σας αναφέρουμε κάποια χαρακτηριστικά που θεωρούμε σημαντικά για τον τρόπο λειτουργίας μιας εταιρίας: η τήρηση των νόμων και των αξιών, η εντιμότητα, ο υγιής ανταγωνισμός, το καλό εργασιακό περιβάλλον, η σωστή οργάνωση, οι καινοτομίες και η συνεχής αναζήτηση για εξέλιξη.
Τι συμβουλές θα δίνατε αν είχατε απέναντί σας έναν νέο επιχειρηματία του χώρου;
Μ. & Λ.: Είναι μάλλον η συνέχεια της παραπάνω ερώτησης: Μικρά και προσεκτικά βήματα. Να βάζει ξεκάθαρους στόχους ώστε να ξέρει που κατευθύνεται και γιατί. Να θυμάται ότι πολύ εύκολα ξεχνιούνται τα καλά ενώ πολύ δύσκολα τα κακά, άρα χρειάζεται πάντα συνέπεια και αξιοπιστία σε όλες τις συναλλαγές του. Μεγάλη προσοχή στο χρηματοοικονομικό κομμάτι, γιατί άλλο πράγμα είναι ο τζίρος και άλλο οι εισπράξεις. Τακτική επαφή με πελάτες και προμηθευτές και συνεχή ενημέρωση για ότι γίνεται στον χώρο μας. Οπωσδήποτε όρεξη για δουλειά!
Ο χώρος σας έχει αλλάξει σαν προσωπικότητες;
Λεωνίδας: Έχω πλέον από τη μία πολλή υπομονή ως άνθρωπος, από την άλλη δεν μπορώ πια να συμβιβάζομαι με κάτι το οποίο δεν με ικανοποιεί.
Μυρτώ: Πάντα φοβόμουν τους οδοντιάτρους ως ασθενής. Δυστυχώς αυτό δεν έχει αλλάξει παρόλο την τριβή μου με το αντικείμενο! Πιστεύω πάντως ότι σε όποιον χώρο και να μπεις, θα συναντήσεις τα καλά και τα κακά του. Από τη στιγμή που θα χρειαστεί να διοικήσεις μια επιχείρηση και έρθεις αντιμέτωπος με τα προβλήματα της καθημερινότητας, γίνεσαι πιο ανεκτικός, πιο δημιουργικός, πιο δυνατός και σίγουρα αποκτάς μεγαλύτερες αντοχές.
Μ. & Λ.: Σαν επίλογο, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε μέσα από την καρδιά μας όλο το προσωπικό της εταιρίας για τη στήριξή του όλα αυτά τα χρόνια και τον ζεστό τρόπο που μας έχει αγκαλιάσει. Ένα μεγάλο ευχαριστώ και στους πελάτες που έμειναν μαζί μας! Ελπίζουμε σε νέες και ακόμα πιο καρποφόρες συνεργασίες.