« Τον ανταγωνισμό δεν τον φοβάμαι, τον σέβομαι »
Γράφει η Ελευθερία Γεωργοπούλου (Υπεύθυνη Επικοινωνίας του toothnews)
Πάντως, χωρίς να καταβάλει την παραμικρή προσπάθεια εντυπωσιασμού, επιχειρεί εντυπωσιακά εντός και εκτός Ελλάδος, χωρίς να έχει καμία ανάγκη τα μάγια του σύγχρονου μάρκετινγκ, είναι ένας από τους επιχειρηματίες που καταφέρνει ό,τι βάλει στόχο.
Η εντύπωση που δίνει είναι ενός ήρεμου, συγκροτημένου ανθρώπου. Είναι καταξιωμένος στην Οδοντιατρική – Οδοντοτεχνική αγορά, και δεν θέλει με τίποτε να αλλάξει την παιδική του ψυχή. Κυρίες και κύριοι, ο Χάρης Στρούμπος “μιλά” στο toothnews.gr.
Τι είναι επιχειρηματικότητα κε Στρούμπο;
Το λέει η ίδια η λέξη : προσπαθώ, τολμώ και συμπληρώνω «αφού σχεδιάσω».
Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά του επιτυχημένου επιχειρηματία; Θεωρείτε τον εαυτό σας επιτυχημένο επιχειρηματία;
Σίγουρα θεωρώ ότι έχω πετύχει αρκετούς από τους στόχους μου και τους περισσότερους κύριους, αλλά υπάρχουν και άλλοι προς υλοποίηση. Υπάρχουν πολλά χαρακτηριστικά τα οποία συνθέτουν ένα επιτυχημένο επιχειρηματία. Θα ξεχώριζα την διορατικότητα, σοβαρότητα, συνέπεια, κυριαρχία της λογικής επί του θυμικού.
Πείτε μας λίγα λόγια για την εταιρεία σας και τον τρόπο με τον οποίο προσαρμόζετε τις υπηρεσίες σας στα δεδομένα της σημερινής εποχής.
Ευελιξία, προσαρμοστικότητα, και δια βίου μάθηση και εκπαίδευση για εμένα τον ίδιο και τους συνεργάτες μου!
Γίνατε γνωστός στο χώρο της Οδοντιατρικής – Οδοντοτεχνικής αγοράς από τον τρόπο που επιχειρείτε και τη σοβαρότητά που σας διακρίνει ως άνθρωπο ή από τα εγγυημένα προϊόντα που αντιπροσωπεύετε;
Είναι αλληλένδετα. Πάντα πριν επιλέξουμε ένα προϊόν προς αντιπροσώπευση κοιτάμε τους ανθρώπους της εταιρείας του εξωτερικού την διάθεση συνεργασίας τους, την άμεση προσβασιμότητα στις υπηρεσίες τους και το κυριότερο την υποστήριξη. Μόνο έτσι μπορούμε να εγγυηθούμε τα προϊόντα μας στην πελατεία μας και συνέπεια στην υποστήριξη. Πολλές φορές μία εταιρεία «όνομα» είναι επικίνδυνο να την δουλέψεις αν χωλαίνει σε κατανόηση και υποστήριξη.
Διαπιστώνω ότι διαχειρίζεστε την κρίση με έναν τρόπο αναγεννητικό. Άνοιγμα στη Βουλγαρία. Μιλήστε μας γι’ αυτό.
Υπάρχει μία μελέτη της Ευρωπαϊκής Κοινότητας πάνω στην κρίση στις χώρες του Νότου. Δείχνει ότι διασώθηκαν αυτές οι επιχειρήσεις οι οποίες είχαν το 50% της δραστηριότητας τους στο εξωτερικό, εκτός της τοπικής αγοράς. Όταν τη διάβασα πριν από 2 ½ χρόνια αποφάσισα να το εφαρμόσω. Έχουμε κάνει ανοίγματα εξαγωγικά, αποκλειστικά από το εξωτερικό και για το εξωτερικό σε Ιταλία, Γαλλία, Τσεχία, Τουρκία, Ινδία, προσεχώς Ισπανία.
Ποτέ δε σκεφθήκατε το κόστος από μια σας επιχειρηματική κίνηση;
Νομίζω ότι οποιοσδήποτε σώφρων επιχειρηματίας πρέπει να βάζει μολύβι και χαρτί κάτω και να υπολογίζει τις κινήσεις του και το κόστος αυτών.
Θεωρείτε ότι έχει κορεσθεί, ο χώρος της Οδοντιατρικής – Οδοντοτεχνικής αγοράς;
Ναι, σίγουρα. Και από προϊόντα και από παλιά νοοτροπία είμαστε κορεσμένοι. Γι’ αυτό πρέπει να βρίσκουμε συνεχώς καινούρια ερεθίσματα για την πελατεία μας και να καλλιεργούμε νέα ήθη.
Από τι κινδυνεύει τελικά η αγορά;
Από την ισοπέδωση των τιμών και την λασπολογία των απελπισμένων. Να ανακυκλώνουμε το σύστημα χωρίς κέρδος.
Είμαστε στην ψηφιακή εποχή. Οι περισσότερες εταιρείες προσφέρουν ψηφιακό εξοπλισμό. Φοβάστε τον ανταγωνισμό;
Τον ανταγωνισμό δεν τον φοβάμαι, τον σέβομαι. Η ύπαρξη του είναι φυσιολογική. Θεωρώ ότι ο ανταγωνισμός μπορεί να «μπει» μόνο στα κενά που αφήνουμε εμείς οι ίδιοι.
Θεωρείτε ότι έχετε προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού;
Προσπαθώ να βλέπω 1-2 κινήσεις μπροστά και να έχω ένα πλάνο πενταετίας.
Γνωρίζω ότι προσφέρατε ψηφιακό εξοπλισμό στο ΤΕΙ Οδοντικής Τεχνολογίας Αθηνών. Είναι επένδυση ή ενδιαφέρον για την εκμάθηση των μελλοντικών τεχνιτών; Θα εξακολουθήσετε να είστε δίπλα τους;
Εννοείται! Είναι εξαιρετικοί άνθρωποι και εάν κάτι αξίζει να επενδύσεις επάνω είναι η μόρφωση και εκπαίδευση της νεολαίας μας.
Πόσο απαραίτητος και πόσο ακριβός είναι ο ψηφιακός εξοπλισμός για ένα εργαστήριο σήμερα;
Μονόδρομος! Ήμασταν πρωτοπόροι στην εμφάνιση της πορσελάνης όταν κανείς δεν το πίστευε, την εφαρμογή των μη πολύτιμων μετάλλων όταν όλοι πίστευαν στα πολύτιμα-ημιπολύτιμα, και τα εμφυτεύματα. Η τιμή αυτής της τεχνολογίας έχει πέσει τα τελευταία χρόνια και υπάρχουν πλέον πολλά μηχανήματα “value for money”, ας μην ξεχνάνε οι συνεργάτες μας ότι δεν παύουν να είναι παρά εργαλεία για το επάγγελμά τους.
Η πολιτεία δεν είναι πλέον αρωγός για την ανάπτυξη του κλάδου που επιχειρείτε πως θα το αντιμετωπίσετε χωρίς να γίνετε απαγορευτικοί στις τιμές πώλησης;
Νομίζω ότι το θέμα δεν είναι οι τιμές πώλησης τόσο όσο το περιθώριο κέρδους που σου δίνουν για να επιβιώσει η επιχείρηση. Οι τιμές μπορούν να πάνε όσο κάτω θέλουν, ελεύθερος ανταγωνισμός γαρ. Γι’ αυτό πρέπει κανείς να ξέρει να λέει όχι σε κάποιες συμφωνίες.
Τί ετοιμάζετε για το επόμενο διάστημα;
Νομίζω ότι δεν θα ήταν συνετό να σας μιλήσω για τα σχέδια μου στην Ελλάδα, όμως στο εξωτερικό στην Τουρκία στοχεύουμε στο Εθνικό Σύστημα Υγείας τους με πορσελάνη.
Πολύ επιτυχία σε κάθε δραστηριότητά σας. Ευχαριστούμε για την ενδιαφέρουσα συζήτηση.