Αποστολίδης Μάνος

« Η συνέπεια και η σοβαρότητα ανταμείβονται. Απόδειξη η 85χρονη πορεία τους στον χώρο. Τώρα που όλοι αναζητούν και πάλι την ουσία των πραγμάτων, το toothnews παρουσιάζει μια εταιρεία, την ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ »

Την εταιρεία που στην 85χρονη πορεία  της στηρίχθηκε στην “ουσία”, στις αξίες, την ποιότητα, την δουλειά, τον σεβασμό και την βαθειά γνώση, επιδιώκοντας την προσφορά και την φροντίδα στον οδοντιατρικό κόσμο.

Όλα τα παραπάνω μπορούμε να τα επιβεβαιώσουμε μετά την συνάντηση που είχαμε με τον κο Μάνο Αποστολίδη στα Γραφεία της Εταιρείας  στην Αθήνα.

Γράφει η Ελευθερία Γεωργοπούλου
(Υπεύθυνη Επικοινωνίας του toothnews)

Ο κος Μάνος Αποστολίδης πορεύεται στα χνάρια των προηγούμενων γενιών, συνδυάζοντας την παράδοση με την υγιή ανάπτυξη στηριζόμενος σε καλούς συνεργάτες , σε  μια τεχνολογία αιχμής αφού διαθέτει ολοκληρωμένη γνώση των οδοντιατρικών και του marketing.

Ειλικρινά είμαστε τυχεροί που γνωρίσαμε τον συγκεκριμένο επχειρηματία, ο οποίος συνεχίζει για τρίτη γενεά την ανάπτυξη και καθιέρωση της εταιρείας του, χωρίς να επαναπαύεται στο παρελθον.

Kύριε Αποστολίδη κάντε μας μια ιστορική διαδρομή από την ίδρυση το 1929 της εταιρείας “ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ”.

Η εταιρεία ιδρύθηκε, όπως είπατε, το 1929, από τον Εμμανουήλ Αποστολίδη στη Θεσσαλονίκη.  Ξεκίνησε ως ένα κατάστημα λιανικής πώλησης οδοντιατρικών προϊόντων, με πελάτες κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα κέρδισε την εμπιστοσύνη των πελατών της, με κεντρικό άξονα επιτυχίας την πώληση προϊόντων πρώτης ποιότητας. Τον Εμμανουήλ Αποστολίδη τον διαδέχτηκε στο τιμόνι της εταιρίας ο Πέτρος Αποστολίδης (γιος του), ο οποίος συνέχισε την επιτυχημένη πολιτική της εταιρίας επεκτείνοντας τις δραστηριότητες και στην χονδρική πώληση αλλά και στις γειτονικές χώρες.
Σε αυτό το διάστημα η εταιρία καταξιώθηκε σαν μια από τις σημαντικότερες του χώρου, που καινοτομεί, χρησιμοποιεί μοντέρνες μεθόδους προώθησης των προϊόντων της, επιμορφώνει τους πελάτες και τους συνεργάτες της και εξακολουθεί να εμπορεύεται μόνο προϊόντα πρώτης ποιότητας. Από τις αρχές της δεύτερης χιλιετίας, η τρίτη γενιά, ο Εμμανουήλ Αποστολίδης, ανέλαβε τα ηνία και οδηγεί την εταιρία ως και σήμερα. Σε αυτό το διάστημα αρκετές νέες συνεργασίες επετεύχθησαν με οίκους του εξωτερικού αλλά και του εσωτερικού, οργανώθηκε ένα μεγαλύτερο δίκτυο πωλητών και η εταιρία απέκτησε γραφεία και έκθεση μηχανημάτων και συσκευών και στην Αθήνα.

Εξηγήστε μας ποιό είναι το μυστικό της τόσο μεγάλης διαδρομής στην οδοντιατρική αγορά.

Μυστικό δεν υπάρχει, απλά τηρούμε 85 σχεδόν χρόνια την ίδια πολιτική, βασισμένοι στην εξυπηρέτηση του πελάτη-συνεργάτη μας, στην εμπορία μόνο προϊόντων πρώτης ποιότητας, στη συνεχιζόμενη ενημέρωση/εκπαίδευση των πελατών-συνεργατών μας αλλά και στη δική μας εκπαίδευση. Πιστεύουμε ότι η σωστή εξυπηρέτηση του πελάτη, πριν αλλά και μετά την πώληση, είναι κλειδί επιτυχίας για κάθε επιχείρηση.

Πως σκοπεύετε να διατηρήσετε την πρωτοπορία σας στο χώρο;

Προσπαθούμε να προσφέρουμε συνεχώς νέα προϊόντα αλλά και υπηρεσίες στην οδοντιατρική αγορά της χώρας μας. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση, διοργανώνοντας σεμινάρια, για απαιτητικούς συνεργάτες. Θέλουμε να συνεχίζουμε να αναγνωριζόμαστε σαν μια εταιρία που καινοτομεί, εξυπηρετεί τους πελάτες της σε ψηλό επίπεδο και που γνωρίζει πως να προτείνει τη βέλτιστη λύση.
Αυτό απαιτεί συνεχή ενημέρωση των συνεργατών μας αλλά βασικά απαιτεί την υιοθέτηση του δόγματος από όλους μας στα ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ, ότι η συνέπεια και η σοβαρότητα ανταμείβονται. Απόδειξη η 85χρονη πορεία μας.

Συνδυάζετε εισαγωγές από Ευρώπη και Αμερική για να μπορείτε να είστε ευέλικτος έναντι του ανταγωνισμού ή σκεπτόμενος τον οδοντίατρο ο οποίος δεν έχει υψηλό budget για να εξοπλίσει το ιατρείο του;

Μου αρέσει η ερώτησή σας. Και οι δύο παράμετροι που αναφέρετε είναι ιδιαίτερα σημαντικοί, αλλά για εμάς είναι και απόλυτα συνδεδεμένοι. Σήμερα για να είσαι ανταγωνιστικός, πρέπει να είσαι ευέλικτος και φυσικά να μπορείς να δώσεις λύσεις στον οδοντίατρο ο οποίος ζητάει την ποιότητα αλλά σήμερα λόγω των ειδικών συνθηκών δεν έχει να διαθέσει και το budget που θα ήθελε. Προσπαθούμε, λοιπόν, μέσω της γνώσης και την ανάλυσης της αγοράς, να βρίσκουμε την καλύτερη λύση για τον οδοντίατρο, πάντα όμως έχοντας σαν οδηγό την υψηλή ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών.

Παρατηρούμε οτι εστιάζετε την εμπορική πολιτική σας στην γνώση συμμετέχοντας ιδιαίτερα σαν χορηγοί σε πολλά συνέδρια και ημερίδες. Επενδύετε στην “εκπαίδευση” κι έπειτα στην πώληση, είναι το χαρακτηριστικό της νέας γενιάς ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ;

Η εταιρία μας είχε πάντα σαν στόχο την παροχή υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης αλλά και πρώτης ποιότητας προϊόντων στον οδοντίατρο. Αυτό σήμερα, δεν είναι εύκολο να το ζητήσει ο οδοντίατρος ο οποίος λαθεμένα, για εμάς, έχει μπει σε μια διαδικασία αναζήτησης του φθηνού. Εμείς, αυτό που θέλουμε να περάσουμε στους πελάτες-συνεργάτες μας, είναι η αναζήτηση του οικονομικού και όχι του φθηνού. Πιστεύουμε ότι “το φθηνό είναι πάντοτε ακριβό”. Από την άλλη οικονομικό, είναι αυτό το οποίο συνδυάζει στον καλύτερο βαθμό ποιότητα και τιμή.
Πρέπει λοιπόν, μέσω των σεμιναρίων που συμμετέχουμε ή που οργανώνουμε εμείς, να πείσουμε τους οδοντιάτρους, ότι αξίζει να επενδύουν σε καλής ποιότητας προϊόντα και μηχανήματα-συσκευές και ότι αυτά που τους προτείνουμε είναι τέτοια. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσουν και αυτοί με τη σειρά τους να είναι ανταγωνιστικοί και να διατηρούν τους ασθενείς τους, ικανοποιημένους. Όλα ξέρετε είναι μια αλυσίδα.
Σήμερα υπάρχει μεγάλη προσφορά υπηρεσιών και προϊόντων. Πρέπει όλοι μας να χαράζουμε ένα στίγμα και αυτό να ακολουθούμε, ευλαβικά θα έλεγα. Δεν είναι εύκολο, αλλά πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο. Οικονομικά ΝΑΙ, φθηνά ΟΧΙ!!

Τι ακριβώς είναι τα βραβεία απόδοσης για τους φοιτητές των δύο Οδοντιατρικών Σχολών που έχετε καθιερώσει;

Τα βραβεία απόδοσης είναι μια ακόμη καινοτομία για την ελληνική οδοντιατρική κοινότητα που εισαγάγαμε ως ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ. Ξέρετε κυρία Γεωργοπούλου, όπως σας είπα και πριν, για εμάς, όλα είναι μια αλυσίδα.
Η εταιρία μας, όπως σας ανέφερα, στοχεύει στην υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, στη γνώση αλλά και στην εμπορεία υλικών πρώτης ποιότητος. Ποιοί θα μπορούσαν να είναι οι “δυνητικοί” μας πελάτες; Οι οδοντίατροι οι οποίοι έχουν υψηλές απαιτήσεις από τα υλικά/μηχανήματά τους και έχουν θέσει υψηλούς στόχους για το επίπεδο των δικών τους υπηρεσιών. Η εκπαίδευση ξεκινάει από τα Πανεπιστήμια.
Είμαστε τυχεροί, γιατί πλέον οι Καθηγητές που στελεχώνουν τα Πανεπιστήμιά μας, είναι ανοικτοί σε νέες ιδέες, έχουν παραστάσεις από Πανεπιστήμια του εξωτερικού και συμφωνούν πως ο συναγωνισμός των φοιτητών για την καλύτερη αισθητική αποκατάσταση ή ενδοδοντική θεραπεία για παράδειγμα, είναι προς όφελος των φοιτητών.
Δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές να δουλέψουν με υλικά πρώτης ποιότητας, να μάθουν να καταγράφουν και να τεκμηριώνουν τα βήματα της εργασίας τους και να αποζητούν το άριστο αποτέλεσμα.
Έτσι, συμφωνήσαμε με τις δύο οδοντιατρικές σχολές της χώρας μας, να καθιερώσουμε “ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗΣ”, αυτή τη στιγμή, για τους φοιτητές των εργαστηρίων Οδοντικής Χειρουργικής και Ενδοδοντίας. Το θέμα και την μεθοδολογία την όρισαν από κοινού οι δύο σχολές, και στο τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς, θα γίνει μια εκδήλωση όπου θα παρουσιαστούνε τα περιστατικά.
Εκεί θα ανακοινώσει η επιτροπή που έχει συσταθεί γι’ αυτό το λόγο, τα αποτελέσματα και θα γίνει η σχετική βράβευση. Πρέπει να σημειώσω όμως εδώ, ότι αρωγοί σε αυτή μας την προσπάθεια είναι δύο εταιρείες που αντιπροσωπεύουμε για τη χώρα μας, η Heraeus-Kultzer και η Coltene, οι οποίες μας υποστηρίζουν σε υλικά και μηχανήματα.

Αν κρίνουμε από τις κινήσεις σας πιστεύετε στην επιθετική πολιτική για την ανάπτυξη της επιχείρησης και στην πολύ δημιουργική εργασία. Είναι αλήθεια;

Να σας πω την αλήθεια, ποτέ δεν θα ήθελα να μας βλέπουν ότι κάνουμε επιθετική πολιτική. Πιστεύω ότι όσο πιο “ήσυχα” κάνεις τα βήματά σου, τόσο λιγότερα προβλήματα έχεις να αντιμετωπίσεις. Αφού λοιπόν, κρίνετε ότι κάνουμε “επιθετική πολιτική”, κάτι μας ξέφυγε!!!
Χαριτολογώ βέβαια. Να σας πω, πιστεύω ότι το εμπόριο είναι ακριβώς αυτό που λένε τα δύο συνθετικά του.
( Εν+πορεία). Πρέπει να αλλάζεις, να προσαρμόζεσαι, να είσαι ευέλικτος. Στις μέρες μας, αυτό καμιά φορά το ξεχνάμε. Πιστεύω στην παραγωγική εργασία και φυσικά πιστεύω ότι υπάρχουν πάντοτε οι “προκλήσεις” για να γίνεις και “επιθετικός”. Όμως καμιά φορά η έντονη δραστηριότητα, ονομάζεται και επιθετικότητα. Προτιμώ να μας βλέπουν ως δραστήριους και όχι σαν επιθετικούς, και αυτό προσπαθούμε να είναι το προφίλ μας.

Μια και δραστηριοποιείστε και στον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης πείτε μας τι προβλήματα αντιμετωπίζει με την “Οικονομική Κρίση” μια επιχείρηση (οδοντιατρικών ειδών και μηχανημάτων) και πως μπορεί να τα “απαλύνει”;

Η ενασχόλησή μου με τα κοινά, είναι ένα μεγάλο σχολείο. Σήμερα, ως Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και ως εκλέκτορας στο τριτοβάθμιο όργανο μας, στην ΕΣΕΕ, μου δίνεται η δυνατότητα να δω και να ακούσω τα προβλήματα όλων των κλάδων του εμπορίου.
Συγκρίνοντας και κρίνοντας, μπορώ να σας πω ότι ο οδοντιατρικός κλάδος, δεν έχει την καθίζηση που έχουν άλλοι κλάδοι, όπως για παράδειγμα το αυτοκίνητο και όλα τα εμπορικά καταστήματα που έχουν να κάνουν με την οικοδομική δραστηριότητα, από έπιπλα, μέχρι ηλεκτρικά είδη και υλικά οικοδομών. Όπως όμως όλοι οι κλάδοι, έτσι και ο δικός μας, δοκιμάζεται.
Οι ασθενείς δεν προτιμούν τις ακριβές θεραπείες, αναβάλουν τις αισθητικές παρεμβάσεις στο στόμα τους και γενικά υπάρχει μια μείωση στη συχνότητα των επισκέψεων στους οδοντιάτρους.
Αυτό έχει ως συνέπεια, οι οδοντίατροι με τη σειρά τους να χρειάζονται λιγότερα υλικά από πριν και να είναι πιο επιφυλακτικοί, για να μην πω, διστακτικοί, σε νέες επενδύσεις. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, είναι φυσικά και η μείωση της κίνησης στα δικά μας καταστήματα.
Ως το πώς μια επιχείρηση του κλάδου μας μπορεί να «απαλύνει» τις συνέπειες της κρίσης, θα σας έλεγα με συνετή πολιτική και προσπάθεια για επέκταση σε νέες αγορές.

Πιστεύετε στην αποτελεσματική δράση του διαδικτύου και πόσο σας βοήθησε στην προβολή της επιχείρησή σας;

Πιστεύω ότι το διαδίκτυο έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Είτε λόγω αναζήτησης της άμεσης πληροφόρησης είτε λόγω έλλειψης χρόνου, είτε για κάποιο τρίτο λόγο, χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο, οι περισσότεροι, καθημερινά. Με αυτό σαν δεδομένο, θα ήταν λάθος πιστεύω για κάθε επαγγελματία, να αγνοήσει τη δύναμη του διαδικτύου. Προσφέρει αμεσότητα, ταχύτητα και σίγουρα, πληθώρα πληροφοριών.
Μέσω του apostolides.gr, προσπαθούμε να δώσουμε υλικό για ανάγνωση και πληροφόρηση σε όσους μας επισκέπτονται, να περιγράψουμε την φιλοσοφία της εταιρίας μας σε όσους δεν μας γνωρίζουν, και να βάλουμε τους σπόρους νέων σκέψεων, αντιλήψεων και προσέγγισης των πραγμάτων, σε όσους μας εμπιστεύονται τόσα χρόνια.
Για αυτό το λόγο έχουμε εντάξει και μέσα στο apostolides.gr ένα blog, όπου όλοι είναι ευπρόσδεκτοι να γράψουν τις σκέψεις τους, τους προβληματισμούς τους και φυσικά τις ιδέες τους. Τέλος, πιστεύω ότι για κάθε επιχείρηση, η παρουσία στα μέσα κοινωνικά δικτύωσης είναι επιβεβλημένη.
Πιστεύω ότι αν όλα τα ηλεκτρονικά μέσα προσέγγισης των πελατών μιας επιχείρησης που υπάρχουν σήμερα, χρησιμοποιηθούν με διακριτικότητα και σοβαρότητα, μπορούν σίγουρα να βοηθήσουν στην προβολή της.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Θα ήταν μεγάλη παράληψη εκ μέρους μας, εάν δεν ευχαριστούσαμε ιδιαιτέρως τον κο Μάνο Αποστολίδη για τον “θησαυρό” που μας εμπιστεύτηκε και εννοούμε τις ρετρό οικογενειακές φωτογραφίες από την εποχή που ιδρύθηκε η εταιρεία “ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ”.